Hogyan öltözz úgy, mint egy sikeres nő? Minden, amit tudni kell a „power dressing”-ről

A társadalom és a divat kéz a kézben változnak egymással. Mostanra kijelenthetjük: ahogy társadalmi szinten, úgy az öltözködés területén is sokkal szélesebb lehetőségeink vannak önmagunk kifejezésére. Az üzleti életben is egyre kevésbé szigorúak az elvárások, akár nőkről, akár férfiakról beszélünk. Mégis, ha felteszik számunkra a kérdést, szerintünk hogyan néz ki egy üzletasszony, elég hasonló kép ugrik be mindannyiunknak. Ez a fajta, közismert, ideálisként számon tartott üzleti viselet a power dressing stílusirányzatnak köszönhető, amelyet a 70-es évektől tartanak számon, de igazából Coco Chanel nevéhez is gyakran kötik.

Természetesen – mivel a viselet az önkifejezés egy formája – nincsenek kötelező, kőbe vésett szabályok arról, hogyan öltözzön fel az, aki üzleti sikerek felé kacsintgat. Különösen napjainkban, amikor egyre több ruhadarab-típus kerül be az elfogadott irodai viseletek közé, mondhatjuk azt, hogy a lehetőségek száma végtelen. Cikkünk leginkább azoknak szól, akik tanácstalanok, hogyan sugározhatnának stílusukkal is magabiztosságot az üzleti életben. A power dressing stílusirányzat célja ugyanis ez: szakmai és közéleti tekintély kivívása a viseletünk által.  

A stílusirányzat alapjai Coco Chanelig vezethetők vissza, aki a modern, professzionális, de nőies öltözködést forradalmi lépésekkel hozta a köztudatba. Igazán divattá ez a fajta öltözködés azonban csak a ’70-es években vált, amikor ikonikusak lettek olyan darabok, mint a fekete blézer vagy a nadrágkosztüm. A divatelmélet elsőként 1975-ben foglalkozott a power dressinggel, John T. Molloy használta először a fogalmat a Dress for Success című kézikönyvében.

 

A power dressing alapelvei

A definíciók után jöjjön a lényeg: miket tanácsolnak a power dressing irányzat képviselői azoknak, akik szeretnének magabiztosságot sugározni és tekintélyt parancsolni öltözetükkel?

  • Vegyük figyelembe, hogy milyen szektorban dolgozunk! Ha teljesen újak vagyunk valahol, érdemes megfigyelni más, régebb óta ott dolgozó kollégákat, hogyan öltöznek ők. Bizonyos szakmákban (pl. jogi szféra) szigorúbbak az elvárások, máshol azonban, például az IT-szektorban könnyen „túlöltözheted” a többieket, ami szintén nem ajánlott.
  • Érdemes kerülni a kirívó darabokat. Munkahelyi környezetben azt szokták javasolni, ne akarjunk „sokat mutatni”, hogy véletlenül se tűnjünk hivalkodónak, vagy ne keltsünk olyan látszatot, mintha nem volnánk professzionálisak.
  • A kulcs az ápoltság. Legyünk mindig rendezettek, figyeljünk az olyan részletekre, mint a tiszta cipő, ápolt haj és körmök, jó (de nem túl erős) illat.
  • Csak olyan ruhákat hordjunk, amelyek tökéletesen illeszkednek ránk. A megfelelően kiválasztott ruhaméretekkel kényelmesen fogjuk érezni magunkat, ez pedig a kisugárzásunkat is javítja.
  • Legyünk hűek önmagunkhoz! Való igaz, hogy az üzleties öltözködésnek megvannak a körülírt szabályai, ugyanakkor igazán megnyerőek akkor lehetünk, ha nem adjuk fel a saját stílusunkat, hanem megpróbáljuk a kettőt valahogy egybegyúrni.

 

Ezeket a szempontokat előtérbe helyezve mi is alkalmazhatjuk a power dressing elveit, és jóval „üzletiesebb” külsőt ölthetünk. Természetesen ezen felül érdemes inspirációkat keresni az üzleti életben vagy a médiában ismert nők között.

 

Forrás: Egy.hu