Alapvető hibák, amelyekre érdemes ügyelnünk a közösségi médiában

Rohamosan fejlődő világunk egyik alapköve, hogy láthatóak, elérhetőek legyünk az online térben. Nincs ez másképp vállalkozásunk esetében sem, ezért érdemes rászánni az időt a professzionális és üzleti céljainkat támogató online megjelenés kiépítésére. Mivel a különböző platformok népszerűsége évről évre változik, ezért ajánlatos nekünk is a legfrissebb trendeket követni, persze nem megfeledkezve az egyes felületek sajátosságairól. 

2022 elején már 4,62 milliárd ember használt különböző közösségi média felületeket a világon. A többféle platformnak köszönhetően ügyes marketingötletekkel könnyen, akár pluszköltség nélkül is elérhetjük a számunkra fontos vásárlókat. Persze érdemes nem elfelejteni azt a közmondást, hogy az idő pénz: azt az energiát, amelyet marketingfeladatokra allokálunk, nem fordíthatjuk más – a vállalkozással kapcsolatos – tennivalóra, ezért érdemes ezt az időt minél hatékonyabban töltenünk. Célunk, hogy minél több ügyfelet szerezzünk, követőbázist építsünk, reklámozzuk tevékenységünket, és nem utolsósorban profitot realizáljunk.

Találd meg a tökéletes felületet!

Az első és egyik legfontosabb dolgunk, hogy határozzuk meg a termékünk, szolgáltatásunk célcsoportját, illetve azt, hogy melyik oldalon érhető el ez a célcsoport leghatékonyabban. A Facebook, amely a világ harmadik leglátogatottabb oldala, jó kiindulópontnak tűnik, hiszen a 25-45 éves korosztály leginkább itt jelenik meg. Ha az ennél fiatalabb korosztályt szeretnénk megszólítani, akkor ajánlatos Instagram oldalt készítenünk. Az elsősorban képekkel, félperces videókkal, valamint rövidebb, frappáns szövegekkel operáló platform a 18-35 éves korosztály kedvence. Ráadásul az organikus – nem fizetett – elérése nagyobb is, mint a Facebook-nak: egy-egy Instagram poszttal átlagosan az oldalunk követőinek 9,4 százalékát elérhetjük a webshark.hu szerint, míg a Facebook esetében ez a szám csak 2,2 százalék.

Jövőbeli partnerünket érdemes a LinkedIn felületén keresnünk, ha üzleti modellünk a B2B értékesítésre épít. Az elmúlt években üstökösként robbant be a TikTok, ahol a legfiatalabb felhasználók vannak többségben. A Z generáció tagjai elsősorban kikapcsolódásra használják a rövid videós tartalmakra építő platformot, ezért érdemes interakciókra ösztönző videókat készítenünk – ehhez nincs is szükség másra, mint egy okostelefonra!

Többen elkövetik azt a hibát, hogy minden felületen meg szeretnének jelenni, amire végül sok esetben nem tudnak elég időt szánni, ráadásul egyik végtermék sem lesz kiemelkedő. Ezért javasolt a megjelenést egy-két oldalra optimalizálnunk, hiszen mindegyik közösségi média platformot másképpen kell használni. Elérésünket nem tudnánk megfelelően növelni, ha folyamatosan ugyanazokat a posztokat osztanánk meg mindegyik felületen, mert amíg egy közvetlenebb szöveg és kép működik a Facebookon, addig LinkedInen a vállalkozástól szárazabb, hivatalosabb, szakmaibb stílusú kommunikáció az elvárt. Megszívlelendő tipp, hogy inkább legyen egy jól felépített oldalunk, mint sok, de rossz minőségű csatornánk!

Kreatív ötletek, profi megvalósítás

Eddig arról beszéltünk, hogy miként tudjuk kiválasztani a megfelelő közösségi média platformot vállalkozásunk számára, most pedig adunk pár tippet, amelyek segítségével a legtöbbet tudjuk majd kihozni oldalunkból.

  • Kövessük a trendeket és piaci folyamatokat! Láttunk egy éppen trendingelő mémet vagy táncot? Hasznosítsuk vállalkozásunk, közösségi média oldalunk számára, készítsünk vizuális tartalmat hozzá.
  • Minden esetben töltsük ki az „elérhetőségeink” fület! Növelhetjük a vásárlói bizalmat azzal, ha látják, hogy a honlap mellett, telefonszám és email cím is társul oldalunkhoz.
  • Egységesítsük oldalunk: hashtagek, színek, betűtípusok! Ha egységes az oldalunk, akkor az az ügyfelek számára vonzóbbá teheti vállalkozásunkat, hiszen azt kommunikáljuk vele, hogy professzionálisak vagyunk, és odafigyelünk a részletekre.
  • Készítsünk tartalomnaptárt! A tartalomnaptár a marketing tervezés egyik fontos eleme, amelynek segítségével beoszthatjuk, illetve nyomon követhetjük, hogy melyik nap, milyen témában, mit kell közzétenni az adott felületen. Formátumát tekintve lehet valóban egy naptár, vagy akár egy táblázat. Az se baj, ha nem tudunk mindent pontosan egy hónappal előre beírni, folyamatosan alakíthatjuk a dokumentumot!
  • Lépjünk interakcióba az ügyfelekkel, kérjük ki véleményüket! Vonjuk be őket a kommunikációba, építve a bizalmukat és elköteleződésüket termékünk, szolgáltatásunk iránt. Posztoljunk bátran kérdéseket, szavazásokat például.
  • Indítsunk nyereményjátékot! Az ilyen marketingfogások nagyobb forgalmat generálnak az oldalunk számára. Segítségükkel értékes visszajelzéseket szerezhetünk termékeinkről, vagy megnövelhetjük a kampányunk láthatóságát is. Figyeljünk ugyanakkor arra, hogy a nyereményjáték-szervezés bizonyos jogi kötöttségekkel is jár, kötelező például játékszabályzatot közzétennünk.

A trendek követése érdekében ajánlatos lehet szakemberrel konzultálni, legyen szó tanácsadásról vagy már konkrét vizuális, grafikai tartalom elkészítéséről, hirdetésről.

Forrás: hetimeeting.hu