A másolat másolata, avagy hogyan kerüljük el a kliséket a weboldalunkon?

Ha egy bizonyos szófordulatot túl gyakran használunk, könnyen elveszhet az eredeti jelentése. Egy semmitmondó, már-már unalomig használt kifejezéssel nehéz felkelteni az ügyfeleink érdeklődését. Cikkünkben összeszedjük, hogyan készíthetünk hatásos, sallangoktól mentes szöveget a weboldalunkra.

Hogyan kezdjünk neki?

Első lépésként érdemes meghatározni és megvizsgálni a célcsoportunkat, annak érdekében, hogy később az ő nyelvükön szólíthassuk meg őket. Fontos, hogy az ügyfeleink úgy érezzék, az oldalunk kifejezetten nekik szól, ezért alaposan járjunk utána a célközönségünk élethelyzetének, megoldásra váró problémáinak és vágyainak.

Milyen támpontokat célszerű követni?

A weboldalunk kiemelt szekciói ne egyszavas közhelyekből álljanak, a milliószor ismételt frázisok helyett próbáljunk meg inkább egyedi és választékos kifejezéseket használni. Mivel a honlap elsődleges célja, hogy kiemelje vállalkozásunkat a tömegből, érdemes rávilágítani azokra a tényekre, hogy mi miben kínálunk többet, jobbat, mást, és miért pont a mi termékünk/szolgáltatásunk jelenti a legkedvezőbb választást. Ezen kívül ajánlatos elkerülni a túlságosan laza szóhasználatot.

Milyen formában használhatunk közhelyeket?

Rengeteg olyan szófordulat létezik, amely önmagában ugyan nem kelti fel az érdeklődést, azonban kontextusba ágyazva akár a meggyőzés hatásos eszközeként is funkcionálhat.

Vegyük például az „innovatív megoldás” kifejezést, amely ebben a formában ugyan semmitmondónak tűnhet, viszont a következő szövegkörnyezetben már alkalmas lehet a megfelelő tájékoztatásra, figyelemfelkeltésre:

„Az innovatív megoldást a piac részéről felmerülő igény hívta életre, miszerint a tartós és ellenálló csomagolóanyag komoly hiánycikk.”

Tudatos szövegezés mentén az is működhet, ha a termékünk „környezetbarát” jellegére szeretnénk felhívni a figyelmet, és az „ügyfélcentrikus” hozzáállással sincs baj; azonban mindig tartsuk szem előtt, hogy az eredményes kommunikációhoz ennél többre lesz szükségünk, tehát a weboldalunk tartalmát nem tanácsos kizárólag az ezekhez hasonló kulcsszavakra építeni.

Bátran kérjünk tippeket

Amennyiben igazán frappáns szöveget szeretnénk, érdemes elgondolkozni egy szakértő bevonásán, vagy egy szövegíró tanfolyam elvégzésén. Utóbbiból manapság már óriási kínálat áll rendelkezésünkre, ráadásul a legtöbb kurzus online is elérhető, így akár az otthonunkból, rugalmas időbeosztásban is elvégezhetjük ezeket. Ha a munkánk során azonnali segítségre van szükségünk egy-egy zavaróan közhelyes kifejezés elkerülésére, egy szinonima szótár használata is mentőövként funkcionálhat.

 

Forrás: Minner.hu