
Menedzsment
Az újévi fogadalmak nem lehetetlenek, csak jól kell hozzájuk állni
Az újévi fogadalmak megítélése meglehetősen vegyes a közvélemény szerint. Az emberek fele megpróbálkozik velük, annak ellenére, hogy kevesen tudnak hónapokig kitartó terveket szőni a szilveszteri éjszakákon. Vajon tényleg van értelme pszichológiai szempontból újévi fogadalmakat tenni? Hogyan lehet megtartani őket?
Hogyan teremtsük meg a munka és a magánélet egyensúlyát?
Vállalkozóként igyekszünk minél több energiát cégünk működtetésébe fektetni, mégis folyamatosan a fejünk felett lebeg az igény, hogy családunkra, barátainkra, kikapcsolódásra, illetve a munkán kívüli kötelezettségekre is szeretnénk időt szánni. Mit tehetünk azért, hogy megtaláljuk az ideális arányt?
Enélkül nem lehet: mutatjuk a márkaépítés fontos lépéseit
2021-ben már senkinek nem kell megmagyarázni, mit jelent és miért fontos a brandépítés, amit egyesek túl-, mások alulbecsülnek. A brand, azaz a márka szerepe nyilvánvaló: legalább olyan arányban határozza meg egy vállalkozás sikerét, mint a termék vagy a szolgáltatás, amit nyújt. A márkaépítésalapjait bárki elsajátíthatja. Cikkünkben összeszedtük a legfontosabb lépéseket, amiket érdemes megfogadni, mielőtt egy saját brandet beindítunk.
Pörgesd fel vállalkozásod az ünnepek előtt! – Tippek karácsonyi kampány indítására
Az ünnepi időszakban jelentősen megnő a vásárlási kedv, az emberek folyamatosan különleges ajándékok és speciális ajánlatok után kutatnak. Épp ezért érdemes lehet összeállítanunk egy karácsonyi kampányt, ha szeretnénk felkelteni ügyfeleink érdeklődését – cikkünkben összegyűjtöttünk néhány egyszerű eszközt, ami növelheti ennek sikerességét.
Hogyan küzdjük le a lámpalázat?
Ugyan eltérő mértékben, de szinte mindenkit megrémít a nyilvános szereplés gondolata – vállalkozóként azonban elkerülhetetlen, hogy alkalmanként kisebb-nagyobb hallgatóközönség előtt kelljen beszédet mondanunk. Cikkünkben utána jártunk, hogy mi állhat a lámpaláz hátterében, és hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy jobban tudjuk kezelni.
Időgazdálkodás tudatosan
Vállalkozóként gyakran szembesülünk azzal a problémával, hogy hiába dolgozunk egész nap, sosem érünk teendőink végére – ez a munkára fordított idő felhasználásának problémájára is utalhat. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány technikát, amelyekkel eredményesebben oszthatjuk be az időnket.
Teszteljük vállalkozási ötletünket!
Egy új vállalkozás indítása előtt érdemes megvizsgálni, mennyire életképes az ötletünk, hiszen hiába adott egy jó elképzelés, a megvalósítás nem mindig válthatja jövedelmezővé terveinket. Cikkünkben bemutatunk néhány lépést, amivel letesztelhetjük, mennyire lenne működőképes az üzleti koncepciónk.
Ez egy e-mail is lehetett volna…
Mindannyian vettünk már részt olyan megbeszéléseken, amelyekről csalódottan, vagy akár bosszúsan távoztunk, úgy érezve, hogy a találkozó nem volt több mint idő- és energiapazarlás. A megoldásra váró feladatokkal nem jutottunk előrébb, az elhangzott információt esetleg praktikusabb lett volna egy e-mail formájában megosztani a résztvevőkkel. Cikkünkben most arra adunk tippeket, hogyan kerülhetjük el mindezt, hogyan szervezhetünk hatékonyabb megbeszéléseket.
Tanuljunk a versenytársainktól!
Egy alaposan elkészített versenytárs elemzés hasznos információkkal szolgálhat a vállalkozásunk számára. Segítségével megtudhatjuk, kik a konkurenseink, mik az erősségeik és gyengeségeik, milyen stratégiát folytatnak, ezáltal pedig tisztább képet alkothatunk arról, hogy melyek azok a területek, ahol a cégünknek fejlődnie kell. Cikkünkben bemutatjuk, mikor és hogyan érdemes elvégeznünk a versenytársaink átvilágítását.
Hogyan fordítsuk javunkra az uborkaszezont?
Sok vállalkozás számára a nyár egyet jelent az uborkaszezonnal, ilyenkor a lecsökkent forgalom következtében a bevételeink is visszaesnek, azonban ha tudatosan használjuk ki ezt az időszakot, akkor akár profitálhatunk is belőle a későbbiekben. Cikkünkben utána járunk, hogyan érdemes eltölteni ezeket a csendesebb időszakokat.