Tippek ahhoz, hogy az emberek ránk figyeljenek

A közönség figyelmét megragadni – legyen az egy több száz fős előadóterem, egy konferenciaterem, egy négyszemközti beszélgetés vagy egy Instagram Live – létfontosságú készség mindazok számára, akik vezetői pozícióra törekszenek. Ebben a cikkben szeretnénk tanácsokat adni, hogy milyen eszközök használhatóak a figyelem megragadásához.

Mindannyian kaptuk már magunkat azon, hogy azt mondjuk: „Lehet, hogy hülyeség, de…”, „Lehet, hogy nem értesz ezzel egyet, de…”. Ezek a mondatok mind a magabiztosságunk hiányát tükrözik, amelyek nem tüntetnek fel minket jó színben egy beszélgetés során. A végső cél az ilyen fajta akadályok elhárítása és nem pedig felállítása lenne.

A következő hasznos tanácsokat érdemes betartanunk, ha magabiztosnak szeretnénk tűnni és ha azt szeretnénk, hogy az emberek ránk figyeljenek.

Mitől válik valaki hitelessé?

Az agy természetes hajlama, hogy megbízik a mélyebb hangmagasságú, laposabb intonációjú és gyorsabb beszédtempójú hangokban. A magasabb hangmagasságú, lassabb beszédtempójú és - ami a legfontosabb - a végén emelkedő hangmagasságú hangok, mint egy szuggesztív kérdés - azaz a felhangok - neurológiailag nem számítanak bizalomgerjesztőnek.

Magasabb és alacsonyabb hangmagasságok, gyorsabb és lassabb beszédtempó - mindez egy kicsit elvontnak tűnhet. Honnan tudhatnánk, hogy magasan vagy mélyen, gyorsan vagy lassan beszélünk? Hiszen nőként a hangunk természetesen magasabb lesz, mint a férfiaké.

Kérdezzük vagy mondjuk?

Ami viszont nem absztrakt, az az, hogy a kijelentéseket kérdésként fejezzük be. Ez elég nehéz feladat, hiszen még a legmagabiztosabbak is beleesnek alkalmanként ebbe a hibába. A lényeg, hogy tudatában legyünk ennek, illetve annak, hogy milyen hangnemben fejezzük be a kijelentéseinket. Ha azon kapjuk magunkat, hogy gyakran kérdéssel fejezzük be a kijelentéseinket, érdemes lehet megvizsgálnunk, hogy miért.

A kérdés, amely fennáll: bizonytalannak érezzük-e magunkat azzal kapcsolatban, amit mondunk, vagy azzal kapcsolatban, hogy kihez beszélünk? Ha a válasz nem, és belsőleg valóban magabiztosnak érezzük magunkat azzal kapcsolatban, amit mondunk, akkor tényleg nincs szükség arra, hogy a kijelentéseinket kérdésként fejezzük be.

Ha megszereztük az emberek figyelmét, hogyan tudjuk megtartani?

Ha azt akarjuk, hogy az emberek elfogadjanak minket és/vagy az üzenetünket, meséljünk történeteket. Az emberek az idők kezdete óta történeteken keresztül kapcsolódnak egymáshoz. Ha emlékezetes dolgot szeretnénk mondani, meséljünk el egy történetet, ez jobban fogja az erkölcsi tartalmat közvetíteni, mint a legjobban megalapozott érvelés.

A történetmesélés olyan közös alapot biztosít, ahol az emberek megoszthatják tapasztalataikat másokkal. Bár minden ember másképp értelmezheti a történetet, a lényeget mindenki megérti, és ez növeli annak az esélyét, hogy a hallgatóság kötődni kezd a beszélőhöz.

Ha arra törekszünk, hogy egy nap megbeszéléseket vezessünk cégünknél, vagy egyszerűen csak egy olyan márkát tudhassunk magunkénak, amelyben az emberek megbíznak, a hallgatóság figyelmének megragadása és megtartása döntő fontosságú lesz. Kövessük ezeket a tippeket a közönség figyelmének megragadásához, és azonnal növelni tudjuk a siker esélyeit az üzleti életben és a magánéletben is.

 

Forrás: BossBabe