Teszteljük vállalkozási ötletünket!

Egy új vállalkozás indítása előtt érdemes megvizsgálni, mennyire életképes az ötletünk, hiszen hiába adott egy jó elképzelés, a megvalósítás nem mindig válthatja jövedelmezővé terveinket. Cikkünkben bemutatunk néhány lépést, amivel letesztelhetjük, mennyire lenne működőképes az üzleti koncepciónk.

Megfelelő kérdések                   

A tesztelés előtt tegyünk fel pár alapvető, általános kérdést, amelyek megválaszolásával jobban elmélyülhetünk az üzleti terv kidolgozásában:

- Miért akarok vállalkozást alapítani?
- Milyen problémára tudnék megoldást kínálni?
- Ki a célközönségem?
- Milyen erőforrásokkal rendelkezem?
- Mik a céljaim?

Amennyiben ezekre a kérdésekre alapos és határozott válaszokat tudunk adni, érdemes elindítani a tesztelést is.

Ismerjük meg versenytársainkat

A konkurens cégektől rengeteget lehet tanulni, ezért első körben mindenképp végezzünk el egy elemzést azokról, akik már indítottak vállalkozást hasonló területen, hasonló ötlettel. Ezzel komolyabb erőforrás befektetése nélkül nyerhetünk értékes betekintést az elképzelt koncepciónk megvalósításához. Tanulhatunk mások hibáiból és erősségeiből, ezáltal tisztább képet kaphatunk arról, vajon mennyire éri meg nekünk is belevágni az adott elképzelés megvalósításába.

A versenytárs elemzés lépéseiről korábbi cikkünkben részletesebben is írtunk.

Teszteljük a piacot

Kardinális szerepe van annak, hogy megfelelően felmérjük, pontosan kiknek szól az elképzelt termékünk, szolgáltatásunk, azaz, hogy ki lesz a célközönségünk. Ha ezt meghatároztuk, végezzünk piacelemzést egy kisebb csoporton, így célzottan tesztelhetjük, hogy az ötletünk milyen fogadtatást váltana ki. Amennyiben ezek a tesztek sikeresnek bizonyulnak, nagy valószínűséggel a közönség szélesebb körében is működőképes lesz az elképzelésünk.

  • Fókuszcsoportos kutatás: az egyik leghatékonyabb módszer célcsoportunk igényeinek felmérésére. Segítségével pontosabb képet kaphatunk a fogyasztók benyomásairól, véleményéről, elvárásairól.
     
  • Közösségi média, fórumok: érdemes olyan online csoportokat, beszélgetéseket keresni, amelyek kapcsolódnak az üzleti profilunkhoz. Itt nyomon követhetjük, hogy a célcsoportunk tagjai milyen módon várnak megoldást problémáikra, kérdéseikre.
     
  • Közösségi finanszírozási oldal: Ezeken a felületeken nem csak befektetőket, de értékes visszajelzéseket és tanácsokat is kaphatunk.

 

Forrás: Forbes