Tartsunk tavaszi nagytakarítást a cégünknél is!

A tavasz és a jó idő beköszöntével nem csak a természet újul meg, de mi magunk is lendületet, motivációt kapunk egy kis felfrissülésre. Ilyenkor szoktunk például nagyobb takarításba kezdeni az otthonunkban – miért ne tennénk ugyanezt a vállalkozásunk életében?

Időnként a cégünknek is szüksége van egy nagyobb „tisztításra”, azonban sokszor túl elfoglaltak, kimerültek vagyunk ahhoz, hogy a mindennapi teendőinken túl a nagytakarításra is időt szánjunk. A tavaszi napsugarak megérkezésével többnyire az energiánk is megnövekedik, érdemes tehát ebben az időszakban nekifogni azoknak a feladatoknak, amelyeket korábban elhanyagoltunk.

Számoljuk fel a felesleges költségeket!

Szinte biztos, hogy a vállalatunk életében vannak felesleges kiadások, vagy olyan tevékenységek, amik nem hoznak elegendő bevételt. Nézzük át alaposan a költségvetésünket és azonosítsuk be, majd töröljük ezeket az elemeket, ezáltal hosszútávon jelentős összegeket takaríthatunk meg.

Emellett vessünk egy pillantást mindennapi teendőink listájára is, könnyen lehet, hogy itt is találunk olyan pontot, ami teljesen nélkülözhető vagy delegálható lenne. Ha ezeket kiiktattuk, több időnk és energiánk marad a valóban lényeges és hasznot hozó feladatainkra.

Frissítsük termékkínálatunkat!

A tavasz remek alkalom arra, hogy megújítsuk az árukészletünket. Természetesen a slágertermékeinket nem érdemes lecserélni, azonban tanácsos egy pillantást vetni arra, hogy mi fogy kevésbé, és azokat levenni a palettáról. Ha meg vagyunk elégedve a forgalommal, akkor ki is bővíthetjük az eddigi kínálatunkat vagy bevezethetünk szezonális ajánlatokat.

Válogassuk át az ügyféllistát!

Fussuk át az ügyfél és a partnerlistánkat, nézzük meg, hogy élnek-e még a kontakt adatok, illetve, hogy a partnereink még egyáltalán aktívak vagy már régen elhagyták a pályát.

Lehetséges, hogy a válogatás után kiderül, valóban sokkal kevesebb az aktív ügyfelünk, mint hittük, vagy itt az ideje új partnerek után kutatni. Ez nem feltétlen baj, hiszen több időnk és energiánk marad azokkal foglalkozni, akikkel érdemes, és így végső soron eredményesebbé is válhatunk.

Pucoljuk ki a levelezőnket!

Az e-mailek folyamatosan csak gyűlnek és egyre nehezebb megtalálnunk a fontos üzeneteket a sok „szemét” között, végül odáig fajulhat a helyzet, hogy a tárhelyünk is betelik.

Ugyan a rendszer automatikusan szűri a spameket, erre rásegíthetünk azzal, hogy mi magunk is annak jelöljük azokat a feladókat, akiket nem sikerült helyesen kiválogatnia. Emellett iratkozzunk le az olyan cégek hírleveleiről, akiknek az ajánlatai már kevésbé relevánsak számunkra.

Mindenképp különítsük el a magán és a munkahelyi levelezéseinket, illetve az ismerőseinket is kérjük meg arra, hogy ne mossák össze a kettőt. Rendszerezzük az e-maileket és hozzunk létre külön mappákat, külön kategóriákra lebontva.

Irattár helyett felhő

Ma már számtalan biztonságos módja van dokumentumaink digitális megőrzésének, sokan mégis ragaszkodnak a papíralapú tároláshoz. Felejtsük el ezt, és álljunk át az elektronikus megoldásokra – sokkal praktikusabb és környezetkímélőbb!

 

Forrás: Piac és Profit