Tartalommarketing – Ezekre a trendekre figyeljünk!

Már korábban írtunk a tartalommarketing (content marketing) témájában viszont mivel a szakértők szerint ez továbbra is fontos – sőt, elengedhetetlen eleme az online kommunikációnak, ezért most további tudnivalókat szedtünk össze Nektek.

Először is fontos, hogy a tartalommarketing ne kampányalapú legyen, hanem folyamatosan és rendszeresen osszunk meg bejegyzéseket. Így a követőkben kialakul a várakozás a tartalomra, számítanak aposztokra, és ez erősíti a márkához való kötődést.

Törekedjünk arra, hogy a folytonosság ne menjen a minőség rovására. Inkább egy fokkal ritkábban (de rendszeresen) tegyünk közzé kontenteket, azonban azok önmagukban is legyenek értékesek. A szakértők szerint a szolgáltatásokkal vagy termékekkel kapcsolatos gyakorlati ismeretek, illetve ehhez kapcsolódóan a storytelling (történetmesélés) a legfelkapottabb témakörök. Ezek révén olyan információval gazdagodik a fogyasztó, ami a mindennapi életbe – számára is átélhető és érthető közegbe helyezi az adott terméket vagy szolgáltatást.

Tálalás!

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire meghatározó, milyen formában tesszük közzé tartalmainkat. Sajnos lehet bármennyire értékes, ha nem figyelemfelkeltő és  igényes. Ennek része a bejegyzés formázása is, amely könnyíti a befogadást.  Azelrendezés és akár minimális, de a jól elhelyezett formázás nagymértékben segíti azt, hogy minél több üzenet érjen el a fogyasztókhoz.

A felhasználók, ügyfelek hangja – Adjunk teret amennyire csak lehet ügyfeleink véleményének. A pozitív elismeréseket díjazzuk legalább egy kedves válasszal a negatív visszajelzéseket pedig kezeljük megfelelően. Fontos, hogy még ha olyan ok is áll a kritika mögött, amiről nem feltétlenül tehetünk (pl. ízlésbeli eltérés, külső hatás befolyása), akkor is reagáljunk rá megértően és gyorsan, mert ez ügyféloldalról sokszorosan meghálálja magát – nem csupán annak a személynek esik jól, aki megkeresett minket a panaszával, hanem a célközönségünk többi tagjában pozitív visszhangot kelt.

Az interaktivitást nem csak a direkt ügyfélkezeléssel lehet megvalósítani. Vonjuk be a célcsoport(jaink) tagjait különféle eszközökkel, hogy érezzék, számít a véleményük. Alakítsunk ki párbeszédet kérdésekkel, szavazásokkal, saját tartalmak megosztására való ösztönzéssel. Ha a fogyasztóink úgy érzik, hogy ők is alakíthatják a márkát, sokkal inkább magukénak érzik, és így elkötelezettebbé válnak.

Ha nem csak a követőktől kérünk személyes tartalmakat, de mi is megmutatjuk magunkat, ha betekintést engedünk a vállalkozásunk mindennapjaiba, érdekességeket osztunk meg, azzal sokkal személyesebbé tesszük a kommunikációnkat, közelebb hozzuk a márkát a célközönségünkhöz.

Mérés, elemzés, finomhangolás. Hiába minden próbálkozás, ha nem tudjuk, hogy pontosan milyen hatást érünk el a tevékenységünkkel, akkor könnyen vakvágányra futhatunk. Szerencsére ma már minden nagyobb social media és blogoldalon hozzá tudunk férni a legfontosabb mérőszámokhoz. Hányan kattintanak egy adott bejegyzésre? Mennyi időt töltenek egy-egy (al)oldalunkon? Hasonló témában ez kiemelkedőnek számít? A saját tartalmak között vagy a piacon? Sok-sok olyan információt gyűjthetünk (és gyűjtsünk is!) össze, amelyek segítenek kirajzolni az ügyfeleink útját, amelyet a vállalkozásunkkal kapcsolatba kerülve bejárnak. Érdemes a főbb állomások feltérképezését követően a tartalmakat is a különböző stációkhoz igazítani, hogy az ügyfeleink pontosan azokat az üzenetek kapják, amelyekre az adott pontokon szükségük van, hogy a lehető legjobb élményben legyen részük.

Na jó, de mennyiből? Főleg a mikrovállalkozások esetén kardinális kérdés, hogy marketingre milyen és mekkora erőforrásokat tudnak és szükséges fordítaniuk. A szakemberek véleménye megoszlik, de általánosságban 100-500.000 forintos, illetve a költségkeret 10-20%-os ráfordítását javasolják évente. Ez természetesen nem mindenki számára megoldható, így kezdetben lehetséges a nullköltséges tartalommarketing is – például a már meglévő bejegyzések SEO-szempontú „feljavításával”. Azonban nem kérdés, hogy ha már belevágunk a tartalommarketingbe, akkor azt csak minőségi tartalmakkal tegyük. Ha nincs meg hozzá a szükséges szaktudásunk, akkor kérjük szakértő segítségét, illetve figyeljünk, hogy az esetlegesen átvett tartalmakkal ne sértsünk szerzői jogokat.

Végül, de nem utolsó sorban mindig legyünk naprakészek, nem csak a piacunkon aktuális trendeket illetően, de a saját fogyasztóink, illetve potenciális ügyfeleink érdeklődését illetően. Így ezekre reagálva, de a saját „hangunkat” megőrizve mindig releváns és hiteles tartalmat alkothatunk, és ennek segítségével biztosan meg tudjuk szólítani a közönségünket.

Kapcsolódó fotók