Találd meg az egyensúlyt az analóg és a digitális világ között
Ma már minden csapból a digitalizáció folyik. A cégvezetők is folyamatosan azt hallják, hogy a teljes vállalkozásukat digitálissá kell tenniük, különben lemaradnak és idővel kiszorulnak a piacról.
De igaz ez? Nos, azzal nehéz vitatkozni, hogy a világ gyorsan halad előre, aki erről nem vesz tudomást és a 20. században ragad, az előbb-utóbb elveszíti versenyképességét és nem lesz majd vonzó választás az ügyfeleknek. Ennek ellenére az egészséges egyensúly még mindig kívánatosabb lehet, mint az azonnali és teljes digitális transzformáció. Mutatjuk, hogy találhatod meg az arany középutat az egyes területeken.
Munkavégzés
A pandémia hatására most még erősebben zajlanak a munkavégzéssel kapcsolatos változások. Mivel egyre több cég kénytelen reagálni, érdemes neked is megtenned, így vonzó munkahelyként tudod magadat pozícionálni. Íme néhány egyszerű tipp:
- Biztosíts heti 2-3 nap otthoni munkavégzést azoknak a munkavállalóidnak, akik otthonról is tudják végezni a munkájukat.
- Használjatok elektronikai eszközöket, ahol ez indokolt. Például a meetingeken a papír-toll helyét vegyék át a tabletek és laptopok.
- A szerződéseket és egyéb céges iratokat minél többször elektronikusan írjátok alá és tároljátok. Így egyszerre lesz kisebb a karbonlábnyomotok és kevesebb dokumentum fog elveszni.
Marketing
A marketing is egy olyan terület, ahol mindenki a digitális csatornákra esküszik. Ez nem is ok nélkül van így, de a hagyományos módszerek is sok előnyt kínálnak. Ráadásul mivel a digitális világban már mindenki ott van, kezd túltelítődni a közeg és ironikus módon sokszor hatékonyabbak az elavultnak tartott módszerek (pl. óriásplakátok, újságban vett hirdetések). Ezeket a tanácsokat érdemes lehet megfogadni:
- Mérd fel céged egyedi sajátosságait és eszerint határozd meg a stratégiád. Lehet, hogy érdemes teljesen a digitális térre fókuszálni, de ha a célcsoportodat főleg középkorú emberek (vagy általuk irányított vállalatok) teszik ki, akkor érdemes a klasszikus marketing eszközöket is megragadni.
- Nagy eséllyel a hibrid módszer fog beválni, ilyenkor fontos, hogy csatorna szerint úgy tudd variálni a megközelítést, hogy a különböző marketing tevékenységek mégis konzisztensek legyenek és hűen kommunikálják a céged legfontosabb értékeit, filozófiáját.
- A közösségi médiában mérd fel, hogy melyek azok a platformok, ahol érdemes hirdetned. A fiatalokat célzó vállalatok sokszor az Instagramot, a TikTokot, vagy a YouTube-ot választják. Az idősebb korosztályt a Facebookon lehet a leghatékonyabban elérni.
Pénzügyi és adminisztratív teendők
Egy újabb érzékeny terület, ahol a legtöbb kkv érthető módon küszködik a feladatok elvégzésével. Sokszor rengeteg stressz is társul ezekhez, mivel sok helyen nincs dedikált pénzügyi csapat, aki állandó jelleggel foglalkozni tudna ezekkel a teendőkkel. Mutatjuk hogyan érdemes kezelni a digitalizációt ezen a fronton:
- Azt digitalizáld, amivel már komfortosak vagytok. Ha például a számlázás viszonylag gördülékenyen zajlik, akkor érdemes ezt a folyamatot átültetni a digitális térbe.
- Ha késznek érzed magad, akkor vegyél igénybe olyan vállalati szoftvereket (pl. payroll, CRM, ERP), amelyek több hasonló tevékenység egyidejű digitalizálását teszik lehetővé. A sok automatizmus révén időt, energiát, pénzt és stresszt is spórolhatsz.
- Ha valahol szervezetlenség uralkodik, ott ne a digitalizáció legyen a válasz, hanem szedjétek rendbe az adott területet. Ezt követően lehet mérlegelni az átállást, de ekkor se érezd kényszerűnek a dolgot. Ha valamit tényleg jól meg tudtok oldani analóg módon, akkor ezen nem érdemes mindenáron változtatni.
Szerző: Peak Financial Services
A cikk elérhető a Budapest Pénzügyi Asszisztens oldalán is, ahol a vállalkozók számára számos más érdekes és releváns tartalom között lehet még böngészni.