Növeld Facebook hirdetéseid sikerességét a targeting segítségével!

Mi az a targeting? Miért elkerülhetetlen része a marketingnek? Hogyan működik mindez a Facebookon? Ha ezek a kérdések a te érdeklődésedet is felkeltették, akkor érdemes tovább olvasnod, ugyanis cikkünkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a célközönség szűkítése kapcsán, és hogy miért ajánlott ezeket a beállításokat a hirdetések kezelése során alkalmazni.

Targeting, avagy a célzás

Magyarul célzásnak szokták nevezni a targetinget (de többen használják így angolul), azt az eszközt, amivel a potenciális célcsoportunkhoz eljuttathatjuk a tartalmainkat, így növelve a posztjaink elérését, ezáltal az eladásainkat is. Az internetes marketingben ugyanis óriási „reklámzajban” kell eljutnunk a célközönségünkhöz, ezért nélkülözhetetlenné vált, hogy hirdetéseink célzását a megfelelő módon állítsuk be a célcsoport eléréséhez. Jóval kisebb az esélye annak, hogy eljutunk azokhoz az emberekhez, akikhez szeretnénk, ha nem targetelünk, lehet bármilyen jó a tartalmunk.

A hatékony célzás kizárólag akkor lehetséges, ha a célközönségünket a lehető legjobban megismerjük. Az egyik leghatékonyabb mód erre, ha ügyfélperszónákat hozunk létre, olyan fiktív karaktereket, akik esetében egy személybe bele lehet sűríteni a célközönség legfontosabb tulajdonságait. Egy példa: ha egy jóga-központ marketingjével foglalkozunk, megalkothatjuk úgy az ügyfélperszónánkat, mint egy 20-50 éves, nagyvárosi nőt, kitalálhatjuk a stílusát, a foglalkozását, még nevet is adhatunk neki (Éva, 32 éves, házas, egy gyermeke van, barna a haja és PR-menedzserként dolgozik). Persze, ez kissé sztereotipikusnak hangozhat, ugyanakkor elkerülhetetlen a jó targeteléshez, hogy valamiféle általánosítást végezzünk a célcsoportunkba tartozókra nézve.

Beszélhetünk demográfiai és földrajzi adatokról, illetve pszichológiai és viselkedésbeli tényezőkről is. Ez segít, hogy a marketingüzeneteink rezonálhassanak azokkal az emberekkel, akikre a hirdetéseinket célozzuk. Szintén kiemelendő, hogy szükség van olyan eszközökre, amelyek mérik a hatékonyságot. Hogy mik ezek, az természetesen függ a felülettől, illetve a vállalkozásunk tevékenységétől.

Hogyan megy ez a Facebookon?

A Facebook kifejezetten üzleti célra létrehozott felületén találjuk meg az Ads Managert. Itt, mielőtt megfuttatunk egy hirdetést, jóval részletesebb adatokat is meg tudunk adni a kor, nem és lakhely hármasánál. Párkapcsolati és anyagi helyzet, születésnap, baráti kör, szórakozási formák, hobbik, ez csak néhány azon beállítások közül, amiket pontosíthatunk akkor, amikor beállítjuk hirdetésünk célközönségét.

Érdemes elmélyülni a Facebook-hirdetés világában, néhány óra tanulással is sokat tudunk növelni a stratégiánk hatékonyságán. Olyan megoldások kínálkoznak számunkra, amelyekre elsőként nem is gondolnánk. Beállíthatjuk például, hogy a követőink közeli ismerősei (feltehetőleg hasonló érdeklődési körrel) lássák hirdetéseinket, de ez csak egy lehetőség a sok közül.

Facebook-stratégiánk szempontjából elengedhetetlen tehát, hogy elmélyüljünk a célzás „művészetében”. Amennyiben mégsem érzünk erre affinitást, vagy kapacitásunk nincs rá, de anyagilag megtehetjük, érdemes együtt dolgozni egy hirdetéskezelő szakemberrel, hiszen fontos, hogy a fizetett tartalmainkra fordított költségvetésünk megtérüljön.