Mit tegyek, ha a Facebook elutasította a hirdetésem?

Mindenkinek, aki a Facebookon szeretne hirdetni, érdemes tisztában lennie azzal, hogy a tartalmak közzététele szabályozott körülmények között megy végbe. Cikkünkben összeszedtük a Facebook hirdetési szabályzatának azon legfontosabb elemeit, amelyek miatt a leggyakrabban elutasításra kerülhetnek a hirdetések, így könnyebb lesz figyelni rájuk, illetve probléma esetén javítani a hibákat.

Több oka is lehet annak, ha beállítunk egy hirdetést, a Facebook azonban megakadályozza annak elindulását. Ilyenkor hajlamos az ember pánikba esni, hiszen sok múlhat azon a fizetett tartalmon, és az idő is sürget, hogy minél előbb láthatóvá váljon. A legelső lépés ebben az esetben mindig az, hogy nyugodjunk meg, mert egyáltalán nem magától értetődő, hogy szabálysértő a tartalom, és kezdjük el lépésről lépésre átvenni, hogy mi miatt akadhatott fenn az adott poszt a szűrőn.

Kezdjük a nulladik pontnál, vagyis a szabályok ismereténél, amivel elkerülhető az elutasítás. Mielőtt hirdetési kampányokat kezdenénk futtatni a Facebookon ismerjük meg a cég által közölt szabályokat. A tiltott tartalmakra vonatkozó rész meglehetősen szigorú, de olykor csak a megfogalmazás módján múlik, hogy a médiatartalom, amit közölni szeretnénk megfelelőnek bizonyul-e. Figyeljünk oda, hogy ne essünk túlzásokba az emoji használat tekintetében, és a másik oldal, ahova a hirdetésünk vezet, legyen jól működő, igényes weblap, mert csak így engedi át a rendszer.

Ha már elutasították a hirdetésünket, érdemes először a vizuális tartalmat megvizsgálni. Mivel a Facebook hirdetéseket egy algoritmus bírálja el, könnyen előfordulhat, hogy ha túl sok bőrfelületet érzékel az általunk felhasznált képen vagy videóban, akkor meztelenségre hivatkozva elutasítja a tartalmat. Épp ezért érdemes olyan vizuális elemeket felhasználni, amelyeken minél jobban felöltözött emberek szerepelnek. A képeken lévő szöveg mennyisége is releváns tényező, érdemes 20% alatt tartani ennek a mennyiségét, ugyanis a Facebookon kevesebb embernek jelenik meg az olyan képes hirdetés, amelynek több mint ötöde szöveg.

Ezután térjünk rá az írott anyagra: vannak problémás szavak? Igen, vannak olyan kifejezések, amikre kimondottan érzékeny a rendszer, így például vigyáznunk kell a pénzügyi fogalmakkal, az egyéni tulajdonságokra vonatkozó kifejezésekkel, életkor megnevezésekkel és a közösségi média felület becézésével (a Facebook például elutasítja azt a hirdetést, amiben face-ként utalunk a platformra). Nézzük át a szöveget, keressük meg a problémás kifejezéseket, és találjunk helyettük megfelelő szinonimákat.

Ha ezeken túlvagyunk, nézzük meg, már kimehet-e a hirdetés. Próbálkozzunk meg az ismételt ellenőrzéssel, amire általában órák alatt, de legfeljebb egy nap után visszajelzést kapunk. Ha ezek után is elutasítják a hirdetést, próbáljunk újra módosítást eszközölni a kép- és szöveganyagon, ha ez ismételten nem elég, akkor pedig nézzünk rá a céloldalra, ahova a hirdetésünk vezet. Ha ott szerepelnek a szabályzat által sértőnek titulált elemek, az nagy eséllyel akadályt jelent a hirdetés elindulásának, így azokat újra kell gondolnunk.

Előfordulhat, hogy mindezek után sem sikerül elindítani a kampányt, ilyenkor kénytelenek leszünk új hirdetést alkotni. Ezelőtt érdemes kicsit mélyebben beleásni magunkat a témába, rájönni a korábbi hibáinkra. Egy kis kutatás után bizonyára rá fogunk akadni a konkrét problémára és a jövőben el fogjuk tudni kerülni, a hirdetéseink pedig zavartalanul elindulnak majd.