Mikor posztoljunk a közösségi médiában?
Hiába alkotunk megfelelő minőségű, érdekes, tartalomban gazdag posztokat, ha azokat rossz időpontban tesszük közzé saját felületeinken, mert ilyenkor kevésbé jutnak el a célközönségünkhöz. Ezért kulcsfontosságú az időzítés a Facebook és Instagram oldalak esetében egyaránt. De honnan tudhatjuk, mikor a legaktívabbak a felhasználók? Mutatjuk.
A hatásos poszt létrehozása
Mindenekelőtt érdemes némi időt fektetni a hatásos Facebook és Instagram posztok létrehozásának tanulmányozásába, melyekről korábban több cikket is készítettünk. Itt például arról írtunk, hogy miként járhatunk a Facebook algoritmusának kedvében, itt arról, hogyan kell hatásos hirdetésszövegeket írni, de szó volt már az Instagram és a hashtagek használatáról is. Ha már jól kiismerjük magunkat a posztírásban, akkor jöhet a következő sarkalatos döntés, mikorra időzítsük őket? Hiába van már meg a tökéletes posztunk és a megfelelő hirdetési stratégiánk, ha rossz időpontban posztolunk, nem fogunk akkora sikert elérni, mint szeretnénk. Ezért meg kell keresnünk azt a napszakot, amikor a legaktívabb a célcsoportunk a közösségi médiában.
Vasárnap lehetőleg ne
Először is egy kis érdekességként megosztjuk a Sprout Social statisztikáit arról, hogy globálisan mikor a legaktívabbak a felhasználók a Facebookon és az Instagramon. Itt érdemes viszont megjegyezni, hogy a táblázatok az amerikai keleti-parti időszámítást mutatják.
Az első képen a Facebook globális látogatottságát nézhetjük meg egy héten.
Átlagosan úgy tűnik, hogy a hétköznap 8:00 - 15:00 óra közötti időszak a legsűrűbb, hétvégén pedig jelentősen csökken a Facebook látogatottsága.
A második képen az Instagram aktív felhasználóit láthatjuk.
Hasonlóan a Facebookhoz, itt is hétköznap napközben a legtöbb a látogató, és itt is visszaesik a felhasználók száma hétvégén.
Mérjük fel a célközönségünk szokásait
A fenti táblázatok nem egy kötelező mintát mutatnak, tehát nem azt jelentik, hogy akkor ezentúl reggel, este vagy hétvégén egyáltalán ne posztoljunk. Minden célcsoport más szokásokkal rendelkezik, például egy iskolás valószínűleg inkább este és hétvégén tölt több időt a neten, egy nyugdíjas viszont nagyobb eséllyel van fent a Facebookon délelőttönként. Gondoljuk át tehát, hogy kikre szeretnénk célozni és az ő igényeikhez és szokásaikhoz időzítsük a posztolást.
Kísérletezzünk folyamatosan
Érdemes kipróbálni különböző időpontokat, hogy felmérhessük, mikor sikeresebb és mikor kevésbé egy-egy posztunk. Lehet, hogy a végén olyan időszak lesz a befutó, amire eredetileg nem is gondoltunk volna. Amikor már egy ideje rendszeresen posztolunk, a Facebook és az Instagram is megmutatja nekünk, hogy a követőink mikor a legaktívabbak. Ehhez Facebookon használhatjuk az Elemzések menüpontot és külön az Instagramon Insightsot, vagy a Creator Studiot, ahol egy felületen kezelhetjük mindkét oldalt. Mindhárom felület ingyenesen használható a regisztráció mellett. Néhány hét próbálgatás és utána már menni fog a tűpontos időzítés.