Miként lehet zöldebb a vállalkozásunk? – Útmutató a környezettudatosabb működéshez

A környezeti-társadalmi hatások átalakulnak a klímaváltozás elleni harc következtében, ahol ki-ki saját életterében szeretne tenni a bolygó érdekében. Egyre inkább elterjed a körforgásos gazdaság, zöldenergia, klímabarát mezőgazdaság mellett az okos városok és a zöld közlekedés ötlete, így elkerülhetetlen, hogy a vállalkozásaink is környezettudatosabbak legyenek.

A vállalati fenntarthatóság újfajta, innovatív megközelítés, ami hosszú távon szeretne értékeket teremteni zöld megoldások, technológiák által. Azok a vállalatok, amelyek odafigyelnek a fenntartható és etikus megoldásokra, környezettudatosságra, vonzóbbak mind az ügyfelek, mind a befektetők számára.

Hogyan álljunk neki? 

      1. Kezdjük kicsiben!

Mint minden változást, ezt is érdemes az alapokkal kezdenünk, szépen fokozatosan. Helyezzünk el szelektív hulladékgyűjtőket a munkahely könnyen elérhető területein. Cseréljük le a hagyományos izzókat energiatakarékos LED égőkre, ezekkel kevesebb energiát használunk fel, miközben élettartamuk is többszöröse a régebbi társaikhoz képest.

2. Nagyobb kiadás helyett nagyobb odafigyelés!

A monitorokat kapcsoljuk ki, ha tudjuk, hogy huzamosabb ideig nem fogjuk használni. Csak szükséges esetben nyomtassunk, ha lehetőség van rá, akkor a dokumentumokat, üzeneteket elektronikus úton küldjük és raktározzuk el. Használjunk online számlázási rendszert, erre kiváló megoldást nyújthat a BUPA felülete. Cseréljük le az irodában található papírokat környezetbarát és újrahasznosított megfelelőikre, palackozott víz helyett használjunk csapvizet. Ösztönözzük a munkatársainkat, hogy autó helyett használjanak ökotudatosabb közlekedési eszközöket mint például a tömegközlekedés vagy a bicikli.

      3. Kommunikáljuk a változtatásokat!

Fontos, hogy mások felé is kommunikáljuk, hogy vállalkozásunk fenntarthatóan cselekszik. Számoljunk be a folyamatról, hogy miképp csökkentettük az ökológiai lábnyomunkat, ezáltal közelebb hozzuk a partnereket a cégünk hitvallásához, mellette a vállalkozásunkat is pozícionálhatjuk a médiában. A törekvéseinket jelenítsük meg a weboldalunkon és a közösségi média felületeinken is.

4. Együtt többet tehetünk, mozgósítsunk!

Közösségépítés szempontjából is szuper lehetőség rejlik a környezettudatosságban. Ünnepeljük meg a jeles napokat mint például az energiatakarékossági világnap (március 6.), újrahasznosítás világnapja (március 18.), Föld világnapja (április 22.), Európai Hulladékcsökkentési Hét (november 19-27.). Rendezzünk tematikus programokat, amik a bolygó mellett a vállalkozásunk számára is pozitív hatással rendelkeznek, ilyen lehet akár a közös szemétszedés.

5. Keressünk zöld partnereket!

Nem csak a munkahelyünket lehet környezetbaráttá alakítani, de odafigyelhetünk, hogy az alvállalkozóink és partnereink is hasonlóan gondolkodjanak, hasonló értéket képviseljenek. Beszélgessünk a beszállítóinkkal, potenciális ügyfeleinkkel, hogy milyen fenntarthatósággal és ökológiai lábnyom csökkentéssel kapcsolatos vállalati megoldásokkal rendelkeznek. Ha lehetséges, akkor nagyobb mértékben működjünk együtt azokkal a partnereinkkel, akik ezeknek a kritériumoknak megfelelnek.

+1. Ne csak beszéljünk, hanem cselekedjünk is!

Csak egyféleképpen lehet környezettudatos a vállalkozásunk, mégpedig úgy, hogy cégvezetőként a magánéletben is elsajátítjuk ezt a szemléletet. Ha nem szeretnénk hiteltelenné válni a partnereink, munkatársaink vagy önmagunk szemében, akkor mi is adaptáljuk a mindennapi életünkbe a zöld változásokat, hiszen hosszú távon nem csak a saját életünk lesz fenntarthatóbb, hanem mindezek mellett a bolygónkra is vigyázunk.

 

Forrás: Greengiving