Miért függesztette fel a Facebook a hirdetési fiókomat?

Gyakori probléma, hogy a Facebook nem enged belépni a hirdetéskezelőbe, sok esetben ráadásul a tiltás oka sem egyértelmű.  Kifejezetten kellemetlen lehet ez, ha épp egy hirdetési kampány kellős közepén vagyunk, ezért cikkünkben összeszedtünk néhány tippet, amire érdemes odafigyelni, hogy elkerüljük a váratlan felfüggesztést.

Közösségi irányelvek és hirdetési szabályok megsértése

Manapság már rengeteg közösségi irányelv és szabályzat betartását írja elő a Facebook, amelyekre hajlamosak vagyunk automatikusan rábólintani anélkül, hogy valójában tájékozódtunk volna a részletekről. Mielőtt belekezdenénk egy hirdetésbe, mindenképp olvassuk el a tiltott, valamint a korlátozott tartalmakra vonatkozó leírásokat. Ezek meglehetősen szigorúak, továbbá a korlátozások mind a szöveges, mind a képi tartalmakra kiterjednek: épp ezért legyünk mindig nagyon alaposak és körültekintőek a hirdetések létrehozásánál.

Gyenge felhasználói élmény

Könnyen előfordulhat, hogy bár a szabályokat betartjuk, mégis rosszul építjük fel a hirdetésünket. A Facebook gyakran függeszt fel fiókokat, mert nem biztosítottunk elég jó felhasználói élményt, ami sok esetben annak az eredménye, hogy nincs kapcsolat a márka, a termék vagy szolgáltatás, és a hirdetési csatorna között. Ez lehet egy irreleváns tartalom, vagy annak a következménye, hogy nem vesszük figyelembe a hirdetéseinkkel kapcsolatos panaszokat. Érdemes nyomon követni és reagálni a visszajelzésekre, illetve ha túl sok negatív reakció érkezik, akkor tanácsos lehet törölni az adott hirdetést.

Korábbi cikkünkben összegyűjtöttünk néhány egyszerű trükköt a hatásos hirdetésszövegek megírásához, ezek is segítségül szolgálhatnak a minél jobb felhasználói élmény elérésében. 

Nem csak a Facebookon belüli hirdetés, de a landing oldal is gondot okozhat, ugyanis ez is hatást gyakorolhat a közösségi média megbízhatóságáról alkotott képre. Ez különösen igaz, ha a weboldalunkon malware vagy illegális termékek hirdetései találhatók.

Problémás profil

Számos esetben megesik, hogy nem magával a hirdetéssel, hanem a felhasználói profilunkkal akad probléma. Felfüggesztéshez vezethet, ha nem igazoljuk vissza az üzleti adatainkat, vagy akár az is, hogy VPN-t használunk, és rövid időn belül több különböző helyről jelentkezünk be.

Figyeljünk oda az esetleges fizetési akadályok elkerülésére: mindig legyen elég fedezet a számlánkon, kártyánk ne legyen túl sok hirdetési fiókhoz párosítva, valamint ügyeljünk arra, hogyha közeleg a kártya lejárati dátumának ideje, akkor időben frissítsük a korábban megadott fizetési adatokat.

Forrás: Webshark Blog