Miért érdemes YouTube-csatornát indítani?

A YouTube már elég régóta a magyar médiafogyasztás egyik leginkább felkapott online elérhető felülete, úgy, hogy a további oldalak (TikTok, Instagram, LinkedIn stb.) népszerűsége mellett is virágzik. Ezeken a felületeken rengeteg az influenszer – ők azok a véleményvezérek, akik elképesztő mértékben képesek befolyásolni a fiatal generáció mellett több korosztályt is, így azok szívesen költik el bevételeiket egy számukra érdekes, kedves videó hatására.

A YouTube-ot nem kell senkinek sem bemutatnunk, hiszen a márka említésével mindenki könnyen be tudja azonosítani, hogy miről is van szó. Ennek ellenére akad pár érdekes tudnivaló, amelyek jól szemléltetik, miért is ennyire felkapott ez a platform. Az oldalt még 2005-ben alapította a PayPal három korábbi alkalmazottja – ez Elon Musk egyik első sikeres, elektronikus kereskedelemre szakosodott vállalkozása volt – amit végül egy év múlva 1,65 milliárd dollárért vásárolt fel a Google. A videómegosztónak jelenleg több mint havi 2,6 milliárd aktív felhasználója van, keresőmotorja pedig a Google után a második legnagyobb. Felhasználói 1 milliárd óránál is több videót néznek meg havonta, azt viszont 63 százalékuk inkább telefonon teszi, mintsem asztali gépen vagy laptopon.

De miért is készítene bárki Youtube-csatornát? – tehetnénk fel a kérdést magunknak. Alább összegyűjtöttük, milyen potenciális célokat is képes szolgálni egy saját csatorna:

1. Márkaépítés

A videók 12-szer több megosztást érnek el a közösségi médiás felületeken, mint a képes és szöveges posztok összesen. Ez is azt mutatja, hogy ha a saját márkánk építésén szeretnénk dolgozni, kézenfekvő választás lehet a videós formátum és a YouTube. A platform és a rövid videós tartalmak miatt bármilyen üzenetet hatékonyan át tudunk adni a nézőknek, így sokkal hamarabb és erősebben épülhet ki a bizalom a termékünk, szolgáltatásunk irányába.

2. SEO elérés

Mint említettük, a YouTube a világ második legnagyobb keresőmotora, a videós platformok között piacvezető pozícióval rendelkezik, így kiemelt szerepe van a keresőoptimalizálásban. Videós formátum segítségével könnyedén megelőzhetjük a tökéletesen optimalizált és megírt szöveges tartalmakat is. Ehhez érdemes követnünk az alábbi pontokat:

  • Építsük kulcsszó köré a címünket – ezt használjuk a hashtageknél, leírásban és a címben is
  • Készítsünk megnyerő borítóképet
  • Bontsuk szét a videót fejezetekre, az időbélyegek segítségével
  • Használjuk a kihangsúlyozandó kulcsszavakat többször is a videóban

3. Fejleszd vele magad

Nincs nagyobb segítség a saját kommunikációnk fejlődésében, mint az, ha visszanézhetjük és visszahallgathatjuk magunkat – ezt akár barátok és ismerősök segítségével is megtehetjük. Az első pár videó okozta lámpalázunk a videók készítése során szépen lassan mérséklődni fog. Magabiztosabbak leszünk, hiszen javulni fog a kommunikációnk, testbeszédünk, miközben több hasznos soft skillünk is fejlődni fog a folyamat során.

4. Kapcsolati tőke bővülése

A minőségi tartalom vonzza a YouTube felhasználóit. Ezáltal olyan embereket hívogathat a csatornánk, akik a későbbiekben az ügyfeleink is lehetnek. Őszinte, értékadó és következetes tartalmak előállítása legyen az alapvető normánk, hiszen ez az, amin keresztül hitelessé válhatunk számukra. Ennél pedig nem kell jobb cégér egy vállalkozásnak.

5. Minden rendelkezésre áll

Az elmúlt évek technológiai fejlődése lehetővé tette, hogy napjainkban elég csak egy mobiltelefon, hogy elindulhassunk ezen az úton. Persze később érdemes fejleszteni a technikán, de kezdésnek teljesen megfelel egy világos, csendes szoba és egy középkategóriás telefon ahhoz, hogy átadhassuk az értékes tartalmat.

Már csak annyit kell tennünk, hogy meghatározzuk a célközönségünket, megmutatjuk, hogy mivel vagyunk jobbak a vetélytársainknál, előkészítjük az első tartalmakat a csatornánkra, beütemezzük és rendszerezzük a további megjelenéseket – és már készen is állunk ahhoz, hogy belevágjunk saját vállalkozásunk YouTube-csatornájának elindításába!

Forrás: Woman Entrepreneur