Miben rejlik egy közösségi média stratégia sikere?
Akár most vágunk bele vállalkozásunkba, akár már évek óta vezetjük, a XXI. században elengedhetetlen, hogy cégünk saját közösségi média oldallal rendelkezzen. Már elterveztük, hogy melyik platformon legyünk jelen, de nem tudjuk milyen tartalmakat gyártsunk oda? Ebben is segítségünkre lehet egy jó közösségi média stratégia, aminek a legfontosabb pontjait összegyűjtöttük cikkünkben.
A vállalkozásunk sikere nagyban függ attól, hogy milyen képet festünk magunkról a közösségi médiában. A márkánk pozíciója, célcsoportja alapján kell kiválasztanunk, hogy melyik platformon legyünk jelen, milyen tartalmakkal álljunk elő és milyen gyakran.
A közösségi média stratégia ezekben a kérdésekben – és még sok másban – lehet a segítségünkre. Nyolc pontban összefoglaltuk, hogy miket érdemes átgondolnunk a stratégia felállításakor.
1.Határozzuk meg a céljainkat!
Az első és legfontosabb kérdés, amit fel kell tennünk magunknak, hogy mit szeretnénk elérni a közösségi médiában a posztolással? Melyek azok a célok, amiket el szeretnénk érni a stratégiával? Amint meghatározzuk a céljainkat, körvonalazódni fog az is, melyik platform a legideálisabb számunkra. Cél lehet például: a márkaismertség növelése, eladások generálása, a márka közösségének építése.
2.Válasszunk platformot!
Az elsődleges szempont, amit figyelembe kell vennünk a platform kiválasztásánál, hogy melyik felületen vannak jelen a számunkra releváns vásárlók. Ha a fiatal tizenéveseket szeretnénk megcélozni, akkor a TikTok lehet a megfelelő választás, ezzel szemben, ha vállalkozó anyukák a célcsoportunk, akkor a Facebook-on nagyobb sikerrel járhatunk. Fontos még meghatároznunk az erőforrásainkat, ugyanis az Instagram például erősen megtervezett vizuális tartalmakat igényel.
3.Szabjuk személyre az oldalt!
Manapság rengeteg vállalkozás van jelen úgy a közösségi médiában, hogy nem rendelkeznek saját weboldallal. Ha kellően kidolgozott oldallal tudunk előállni, akkor nincs is szükségünk webhelyre. Töltsünk fel professzionális profilképet és márkajelzéssel ellátott fejlécet, optimalizáljuk a tartalmakat és az oldalt SEO-val (keresésoptimalizálás), így növelve oldalunk látogatóinak számát.
4.Növeljük a követőink számát!
Ez egy olyan dolog a közösségi médiában, amit egyszerűbb mondani, mint megtenni. Amennyiben biztos alapokon áll a stratégiánk, akkor ez a lépés is egyszerűvé válhat számunkra. Azt azonban ne feledjük, nem minden a szám, hiszen, ha kevesebb kővetővel rendelkezünk, akkor valószínűbb, hogy sikerült egy elkötelezett követőtábort építenünk, míg sok követő esetén számos olyan ember lehet köztük, akik nem a mi potenciális ügyfeleink.
A követők növelésének legjobb módja, ha értékes, célzott tartalmakat hozunk létre, amelyek támogatják és megszólítják lehetséges ügyfeleinket. A következetesség és a láthatóság szintén kulcsfontosságú, valamint vegyük figyelembe a posztolás időpontját is.
Emellett eszköz lehet a követők növelésére például egy nyereményjáték vagy egy másik fiókkal való együttműködés és a tartalmaik megosztása.
5.Határozzuk meg a személyiségünket!
Márkánk személyiségének meghatározása segít abban, hogy megismerhetővé váljunk és bizalmas kapcsolatot építsünk a célközönségünkkel. A márkaszemélyiség az, ahogyan valaki leírná a márkánkat, akárcsak egy személyt. A márkaszemélyiség segít a megfelelő emberekkel való kapcsolatteremtésben, ez az a hangulat és energia, amit a vállalkozásunk sugároz.
6.Hozzunk létre tartalomnaptárat!
A következő kulcslépés a közösségi média stratégiánkban a tartalomnaptár kidolgozása. Ezek a naptárak a tartalom ütemezésének ideje köré épülnek és olyan kérdésekre kell választ adniuk, mint hogy:
Mit szeretnénk posztolni?
Mikor szeretnénk közzétenni?
Hol fogjuk közzétenni a tartalmat?
Hogyan segíti ez a poszt a márkánkat?
7.Fejlesszük a tartalmainkat!
A tartalom a stratégiánk talán legfontosabb eleme. A legjobb tartalmak értéket nyújtanak, elkötelezik és megszólítják a célzott közönséget. Arra kell törekednünk, hogy minél több egyedi tartalommal álljunk elő, olyanokkal, amik a legjobban passzolnak a márkánkhoz és stratégiánkhoz.
8.Elemezzünk!
Miután közzétettük a tartalmat, el kell kezdenünk nyomon követni az előrehaladást, szem előtt tartva a korábbi célkitűzéseinket. Hogyan néz ki a forgalmunk? Milyen linkekre kattintanak? Mennyi ideig maradnak az oldalunkon? Az egyik eszköz, amely segít jobban megérteni ezeket a jellemzőket, a Google Analytics lehet.
Ha ezt a nyolc lépést szem előtt tartjuk a közösségi média stratégia kialakításakor, látni fogjuk, hogy többről van szó, mint egyszerűen arról, hogy milyen tartalmakat tegyünk közzé. Tisztában kell lennünk azzal, hogy kiket próbálunk elérni és milyen tartalmakkal fogunk kitűnni a tömegből. A közösségi média stratégiák tökéletesítése időbe telik, de konkrét elképzelésekkel és a közönség teljes megértésével olyan közösségi média stratégiát építhetünk, amely hosszútávú sikert hozhat számunkra.
Forrás: Women in Business