Kezdjünk neki az énmárka építésnek!
Vannak olyan vállalkozási formák, amelyek működtetésénél elengedhetetlen a személyes márkaépítés a siker érdekében. Főként olyan szakmákról van szó, ahol fontos a szolgáltató személye és a szaktanácsadás, ilyen lehet például egy táplálkozási tanácsadó vállalkozása. De hogyan kezdjünk neki a személyes márka felépítésének?
A fogyasztók könnyebben elköteleződnek egy barátságos, szerethető ember által vezetett vállalkozás mellett. Ki ne vásárolna szívesebben olyan személytől, aki szimpatikus, szemben egy arctalan, megfoghatatlan vállalkozással? A személyes márkaépítés abban segíthet, hogy ne csak a cégünk tevékenységét, de az egész mögött álló személyiséget is megismerhessék a potenciális vásárlók. Marketing szempontjából kicsi az eltérés a hagyományos- és az énmárka építése között (pl. ugyanazok a szabályok érvényesek a digitális jelenlétre), inkább az elindulás módjában vannak különbségek.
Kezdjünk neki az énmárka építésnek
A személyes márka kiépítéséhez tisztában kell lennünk saját magunkkal, tudnunk kell, mik a gyengeségeink és erősségeink, mi különböztet meg a versenytársaktól, milyen pluszt tudunk mi nyújtani a vásárlóknak. Legyünk őszinték magunkkal, hiszen csak akkor lehet sikeres a cégünk, ha önazonosak maradunk, mindig tartva magunkat az értékrendünkhöz. Sokat segíthet az is, ha családtagjainkat, barátainkat megkérdezzük, mert egy külső szem olyat is észrevehet, amit mi nem. Több ember megkérdezésével képet kaphatunk arról, hogy miként lát minket a külvilág. A legjobb énmárka egyedi, hiteles és professzionális.
Válasszuk ki a fő mondanivalónkat
Ahhoz, hogy megjegyezhető legyen a márkánk, kevés, egyszerű alapüzenettel kell dolgoznunk, így ki kell találnunk, hogy mit szeretnénk magunkból megmutatni. Ez természetesen a vállalkozás szolgáltatásától is függ, amivel összhangban kell lennie a kommunikációnknak is. Lehet a fókuszban a szakmai tudásunk, egy készségünk, küldetéstudatunk vagy életstílusunk, a lényeg, hogy valóban a személyiségünk része legyen ez a tulajdonság, amit a márkaépítés központjába állítunk. Innen a következő lépés a tevékenységünk rövid, egymondatos meghatározása egy könnyen megjegyezhető üzenettel. Így bekerülhetünk a fogyasztók tudatába és mi fogunk az eszükbe jutni, ha olyan szolgáltatásra van szükségük, mint a miénk.
Kezdjünk el kommunikálni
Amint megszületik a koncepció, elkezdhetjük a márkaépítést. Létrehozhatunk saját web- és blogoldalt (utóbbit főleg akkor, amikor a szakmai tudásunk a kommunikáció kulcseleme), illetve közösségi média csatornákat. Ahhoz, hogy eldöntsük, mely oldalakra érdemes regisztrálni vállalkozóként, meg kell határoznunk a célcsoportunkat. Például a fiatalabbak legkönnyebben az Instagramon érhetők el, a középkorúak és az idősebbek Facebookon, amennyiben pedig üzleti típusú a kommunikációnk, a LinkedIn a legmegfelelőbb platform. Célszerű egyszerre több felületen is jelen lenni, vigyázzunk azonban arra, hogy mindenhol rendszeresen posztoljunk, legyünk aktívak!