Kerüld el a klasszikus hibákat – min bukhat el egy vállalkozás?

Az nem kérdés, hogy egy induló vállalkozásnak rengeteg nehézséggel kell szembenéznie a tőke megteremtésének körülményeitől az időmenedzsmentig. Vannak azonban olyan klasszikus, visszatérő hibák, amelyeknek a tudatos elkerülésével nagyban csökkenthetjük a bukás esélyét. Cikkünkben ezeket szedtük össze – olvass tovább, és növeld saját esélyeidet azzal, hogy felkészülsz a buktatókra.

Ne vegyük félvállról a cash flow-t!

Nagyon fontos, hogy már az indulásnál részletes költségvetésünk legyen, és ahhoz tartsuk is magunkat. Induló vállalkozásként (az esetek többségéről elmondható, hogy) alig, vagy nehezen tudtuk megteremteni a megfelelő tőkét. Fontos, hogy azt a lehető legadekvátabb módon költsük el, vagyis csak arra, ami fontos. A költéseinket pedig mindenképpen rendszeresen monitorozzuk, hiszen a baj általában akkor üti fel a fejét, ha mi nem voltunk elég figyelmesek a cash flow-val kapcsolatban. Korábbi cikkünkben egyébként írtunk már arról, hogy milyen lehetőségeink lehetnek, ha szinte nulláról vállalkozunk, és lent akarjuk tartani a korai költéseket.

Delegáljuk a feladatokat!

Akár azt is gondolhatnánk, hogy minél kevesebben dolgozunk egy vállalkozáson, annál nagyobb lesz a profit, hiszen annál kevesebb munkabért kell fizetnünk az alkalmazottaknak. 2022-ben már tudjuk, hogy ez közel sem igaz. Óriási hiba lehet, ha nem delegáljuk a feladatokat arányosan haladva a cég növekedésével, hiszen ahogy egy vállalkozás nő, úgy a teendők mennyisége is, nem beszélve a minőségről: egy-egy területet egyre nagyobb szakértelemmel kell ellátni. Egy idő után nem éri meg egyedül csinálni, hiszen ha beleroppanunk a feladatokba, búcsút inthetünk a sikereknek.

Legyünk láthatóak!

„Marketing nélkül nincs sikeres vállalkozás”. Micsoda közhely, gondolják sokan, ugyanakkor továbbra is rengeteg vállalkozó bukik bele abba, hogy nem biztosítja a saját márkája számára a megfelelő láthatóságot. Ha mi nem értünk hozzá, érdemes marketing szakemberhez fordulni, hiszen anélkül, hogy meghatároznánk a célcsoportot, és megfelelő módon kommunikálnánk a potenciális fogyasztóink felé, lehetetlen bevételre váltani a munkánkat. A közösségi média használatáról és a marketingkommunikációról is több cikk készült már a Dobbantó blogra, érdemes lehet ezek között is szemezgetni.

Könnyítsük meg magunknak az adminisztrációt!

Az adminisztratív terhek szintén óriási nehézséggel bírnak, és a kiégés esélyét is erősítik, éppen ezért fontos, hogy könnyebbé tegyük ezeket vállalkozásunk számára. Vannak olyan platformok, amelyeken dokumentációt, tenderjelentkezéseket vagy éppen árajánlatküldést végezhetünk, ezeknek mindenképpen nézzünk utána, és használjuk őket. Arról pedig már remélhetőleg senkit nem kell felvilágosítani, hogy egy könyvelő megbízása az egyik első lépés, ha vállalkozást indítunk.

Ismerkedés nélkül nem lesznek partnereink!

Akármilyen vállalkozást indítunk, a partner- és ügyfélszerzés kulcsjelentőséggel bír a tevékenységünk során, mindez pedig kizárólag a sokat emlegetett networkinggel lehetséges. Van, akinek ez könnyen megy, van, akinek nehezebb, de mindkét csoportban közös, hogy óriási szükségünk van rá. Minden követ meg kell mozgatnunk, hogy megtaláljuk a megfelelő partnereket, ez pedig a négy fal között lehetetlen: vegyünk részt offline eseményeken, és használjunk online platformokat is networkingre – a LinkedIn-t lényegében erre találták ki.

 

Forrás: Pénzcentrum