Káoszból rendet, a virtuális asszisztenskedés szupernői

Az Aszisztensed.com nevű vállalkozás főleg kis- és középvállalkozásoknak nyújtott online asszisztensi munkák elvégzésére specializálódott. A céget két, egymástól 100 km-re élő vállalkozónő irányítja Nógrád megyéből, akik kiváló példái annak, hogy a közös vállalkozás létrehozásához és vezetéséhez nem feltétlenül kell egymás közelében élni.

Sohan Zsuzsi és Imre Szabó-Kata a cégek adminisztrációs terheinek csökkentésében segítenek. Azt mesélik, általánosságban nem mondható, hogy bármelyik nem irányába is eltolódna a megkereséseik aránya, azonban jelenleg ügyfeleik nagy része férfi, akikkel máshogy kell kommunikálni.

„Talán nem is annyira meglepő, hogy sok egyszemélyes férfivezetésű céggel dolgozunk együtt, hiszen a papírmunkához a nők nagyobb türelemmel nyúlnak, és ezzel a férfiak maximálisan tisztában vannak.”

Az Asszisztensed.com-nál a profizmusra és megbízhatóságra nagy hangsúlyt fektetnek: minden projekt ingyenes próbamunkával indul, és csak akkor rajtol élesben is az együttműködés, ha az ügyfél maximálisan elégedett a kapott munkával, amelyhez a munkaszerződés mellett titoktartási szerződés aláírásával is garantálják a diszkréciót.

„Ha az ügyféligények azt kívánják meg, akkor egy hétre betelepülünk az adott irodába, és rendbe tesszük az irathalmokat. Bár nagyrészt online dolgozunk, azért vannak fizikailag meghatározott feladataink is” – meséli Zsuzsi.

A kis- és középvállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése mellett az Asszisztensed.com filozófiájának része az aktív társadalmi felelősségvállalás is, amellyel a munkanélkülieket, kismamákat és a hátrányos helyzetűeket támogatják. „Szeretnénk minél több embernek munkát adni, így nem csak új lehetőségeket és új ügyfeleket, hanem munkavállalókat is keresünk. A kismamákat, az otthon levőket, a mozgásukban korlátozottakat és a hátrányos helyzetben élőket támogatva mi magunk is munkaadókká szeretnénk válni.”

Zsuzsi és Kata közösen jelentkeztek a Dobbantó programra, és bár nem reménykedtek abban, hogy mindketten bekerülhetnek, – hiszen erre korábban még nem volt példa – hatalmas örömmel fogadták a jó hírt. Ahogyan Zsuzsi fogalmazott: „történelmet írtunk azzal, hogy egy céget ketten képviseltünk.”

A Dobbantó Program két legnagyobb hozadékaként az emberi és szakmai oldalról őket ért új inputokat emelték ki. „A tréning során mind emberileg, mind szakmailag sokat gazdagodtunk, értékes előadókkal találkozhattunk, akik egytől egyig hozzájárultak ahhoz, hogy jól érezzük magunkat. A tanfolyam több résztvevőjével szoros barátságot alakítottunk ki és azóta is napi szinten tartjuk velük a kapcsolatot."

„A szakmai része abban adott a legtöbbet, hogy megerősített minket abban, hogy jó úton járunk, jó az árazásunk és a marketingünk, és még mindig van hová fejlődnünk.”

Zsuzsi úgy emlékszik vissza az alkalmazotti létre, mint aki soha nem érezte jól magát beosztottként.  „Pillanatok alatt átláttam, hogyan lehetett volna javítani az adott munkahelyen, de természetesen ezt a legtöbb főnök nem szereti” – meséli, így mindig tovább lépett.

„Mindegyik munkám kellett ahhoz, hogy most itt tartsak, ahol tartok, mert mindegyikből tanultam valamit. Nem vagyok alkalmazott típus, nehezen viselem a kötöttségeket. Ezzel az online munkával teljesen a helyemen vagyok, és ezt köszönöm a Dobbantó Programnak is.”