Inspiráló könyvek vállalkozó nőknek

Szeretnéd magad vállalkozóként továbbfejleszteni, vagy még csak most gyűjtesz motivációt vállalkozási ötleted megvalósításához? Az alábbi könyvek segítséget nyújthatnak mindkét esetben.

1. Sheryl Sandberg: Dobd be magad! – Nők több szerepben

Üzenete:„Ne arról beszéljünk, mit nem tehetnek meg a nők, hanem arról, mi mindenre képesek!”

Sheryl Sandberg, a Facebook alelnöke és két gyermek édesanyja arról írt könyvet, hogyan lehet családanyaként is sikeres karriert befutni, és milyen akadályokat kell leküzdenie egy nőnek, ha vezetői ambíciói vannak. A könyv az első felében saját tapasztalatok és megfigyelt jelenségek mellett kutatásokkal mutatja be, milyen nehézségekkel szembesülnek a nők a karrierépítés során. De a felvetett problémákra választ is kapunk: a könyv második fele a lehetséges megküzdési stratégiákról és az önmegvalósítást támogató tényezőkről szól.

2. Jocelyn K. Glei: Alkossunk maradandót! - Az értékteremtő vállalkozás felépítése

Üzenete: Miként tegyük termékünket egyúttal vonzó üggyé is?

Ebben a kötetben húsz, a maga területén meghatározó vezető mutatja be, hogyan kamatoztassuk kreativitásunkat az üzleti életben. Olyan témákban kapunk praktikus tippeket, mint a vállalkozásunk céljának meghatározása, a termék(élmény)fejlesztés, az ügyfélszolgálat és a csapatvezetés. A könyv segítségével azt is megtudhatjuk, hogy miért előnyös a márkaépítés szempontjából, ha átláthatóvá tesszük a cégünket, vagy ha bevonjuk vevőinket a történetünkbe.

3. Vecsenyi János, Petheő Attila: Vállalkozz okosan! - Az ötlettől a piacra lépésig

Üzenete: Honnan tudhatjuk, hogy valóban van-e igény az általunk kitalált termékre? Hogyan mérhetjük fel a piaci kockázatokat? Miként finanszírozhatjuk vállalkozásunkat?

Vecsenyi János vállalkozási szakértő és Petheő Attila sikeres üzletember a szerzők, mindketten a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói. Saját szórakoztató történeteiken, valamint egyéb közismert nemzetközi és magyar vállalkozók példáin keresztül vezetnek be a vállalkozások világába. Bevált üzleti taktikák és modellek, valamint praktikus tanácsok alapján tizenkét egymásra épülő lépésben juthatunk el az ötlettől a piacra lépésig. A könyvet elolvasva tanulhatunk mások sikereiből és kudarcaiból, amelyeket felhasználva aztán kialakíthatjuk saját sikeres üzleti megoldásainkat.

4. Peter Leach: Családi vállalkozások

Üzenete: Milyen módszerekkel kezelhetjük a családi vállalkozásokra jellemző kihívásokat? Miért fontos és hogyan tudjuk megtervezni az utódlást?

Peter Leach, a londoni Imperial College egyetemi docense és  keresett tanácsadó sorra veszi, hogyan lehet harmonizálni a vállalkozás és a család szükségleteit a mindennapi ügyvitel, az utódlás vagy a pénzügyi tervezés területén. Könyvében részletes magyarázatokon és jellemző esettanulmányokon keresztül segít abban, hogy a családi vállalkozásokra jellemző problémák megoldásával további versenyelőnyre tehessünk szert.

5. Jordan Belfort: A Wall Street farkasának értékesítési módszere - Meggyőzés és befolyásolás mesterfokon

Üzenete: Hogyan zárjunk le minél több üzletet sikeresen? Miként érjünk el folyamatos ügyfél-elégedettséget?

Tetszett a Wall Street farkasa című film? Ha a címadó bróker életstílusa nem is volt példás, az értékesítési képességei páratlanok, így könyv formájában is megosztja taktikáit a nagyközönséggel.

Mindennap mindannyian „eladunk”: egy terméket, egy szolgáltatást, egy új projekttervet a főnökünknek, vagy egy állásinterjún akár saját magunkat is. Egyenes vonalú értékesítési rendszere egy lépésről-lépésre felépülő módszer, amellyel ő maga és csapata is mesés vagyonra tettek szert. Az elmúlt években Belfort az etikus értékesítés jegyében átdolgozta a módszert, és most könyv formájában is megismerteti velünk bevált stratégiáit és tippjeit. A szerző sajátos stílusban, konkrét példákkal mutatja be, miként irányíthatunk hatékonyan minden értékesítési helyzetet életünk minden területén.

+1: Linda Babcock and Sara Laschever: Why Women Don’t Ask

Ha jól megy az angol, van még egy tippünk.

Egy tanulmány szerint a férfiak négyszer annyit mernek kérni, mint a nők. Ennek köszönhetően a férfiak könnyebben elérik, amit szeretnének: magasabb fizetést, jobb lehetőségeket, stb. A könyv szerzői a férfi és női tárgyalási stílusokat állítják szembe egymással, hogy megmutassák, több bátorsággal a nők is többet elérhetnek.