Így ünnepeltük közösen a vállalkozónőket az első DoboGo eseményen
Az idei évben új elemmel bővült a Dobbantó Program: a március 8-án, nemzetközi nőnapon megtartott „DoboGO – A sikeres Dobbantósok emelvénye” eseménnyel. A rendezvény létrejöttének az volt a célja, hogy lehetőséget teremtsen a résztvevőknek vállalkozói kapcsolataik ápolására, egymás üzleti történetének megismerésére, valamint a fejlődésre. Minden Dobbantó esemény fontos eleme, hogy szakmailag is hozzáadjon a vállalkozónők tudásához, így a napot egy gazdasági témájú stand-up zárta.
A Dobbantó Program 13 évvel ezelőtt indulásakor, azt a célt tűzte ki, hogy a női vállalkozóknak segítő kezet nyújtson a saját álmaik megvalósításához, és egy olyan közösséget építsen, amelyben a női vállalkozók támogathatják egymást a sikerhez vezető úton. A hagyományteremtő jelleggel, idén először nőnapon megrendezett DoboGO rendezvényen közel száz érdeklődő vett rész, köztük több mint 40 olyan vállalkozónő is, aki korábban elvégezte a Dobbantó tréninget, amely jól mutatja a képzés közösségépítő szerepét.
Kik vettek részt az eseményen?
A szakmai napon pályázati úton kiválasztott vállalkozónők mutathatták be standokon vagy az előadói pódiumon cégük üzleti történetét, a résztvevők szakmai előadáson is bővíthették tudásukat, valamint közvetlen kapcsolatba léphettek cégvezető társaikkal. Az esemény keretein belül 12 sikeres vállalkozást vezető hölgy állíthatta ki termékeit a standokon, és mutathatták meg közösségüknek, hogy mit értek el a programmal. A résztvevő sikeres vállalkozások között szerepelt vegetáriánus konyhával, sajtgyártással, tea termesztéssel, esküvői díszeket fenntartható módon megvalósító, kézzel készült bőr táskákkal foglalkozó és lufi hajtogató művész is. A standoknál meg lehetett csodálni a szebbnél szebb, minőségi termékeket, valamint az élelmiszert forgalmazó vállalkozónők asztalánál kóstolásra is volt lehetőség. A pályázati úton kiválasztott hölgyek számára a program szakértői segítséget biztosított a standok vonzó berendezéséhez és a profi üzleti történetmesélés (storytelling) felépítéséhez.
Azok közül a hölgyek közül, akik nem rendelkeztek kézzel fogható termékkel, tízen kaptak lehetőséget arra, hogy a Dobbantósok emelvényén elmondhassák, hogyan építették fel a vállalkozásukat és hogyan győzték le az útjukban álló nehézségeket. A vállalkozói sikertörténetek között szerepelt párkapcsolati tanácsadással, home staging-gel, adótanácsadással és kismamáknak fejlesztett telefonos applikációval foglalkozó előadás is.
A 22 vállalkozónő között, akik bemutatták termékeiket és szolgáltatásaikat, akadtak olyanok is, akik 10 évvel ezelőtt végezték el a programot, és még mindig aktív tagjai a közösségnek. A résztvevők olyan inspiráló sikersztorikat hallgathattak meg, amelyekből ők maguk is erőt meríthettek a saját vállalkozásuk építéséhez. A napot összegző take home message (=hazavihető üzenet, tanulság) egyértelműen a következő volt: „Sosem adhatjuk fel, hiszen ha másoknak sikerült, akkor nekünk is sikerülni fog!”
Mit tanulhattak a résztvevők a szakmai stand up-on?
A jó hangulatú előadásért dr. Garamhegyi Ábel, a Szegedi Tudományegyetem Marketing Menedzsment szakirányú docense, valamint dr. Prónay Szabolcs, a Dobbantó tréning marketing szakértője feleltek. Előbbi a célcsoport igényeinek megértéséről, utóbbi a brandépítésről, az ügyfelekkel való kapcsolatépítésről, és mindennek a marketinghez fűződő viszonyáról beszélt.
Előadásukban kiemelték, mennyire fontos a mai gazdasági helyzetben a vállalkozások együttműködése, összefogása – bármilyen fura lehet ez első hallásra a versenypiacon - , hogy a konkurenciától is rengeteget tanulhatunk, és hogy az egyre modernebben gondolkodó ügyfeleket milyen módszerekkel tudjuk megszerezni magunknak.
Ezzel az egyedülálló rendezvénnyel ünnepeltük vállalkozónői közösségünket, amelynek tagjai lelkes és elkötelezett résztvevői a Dobbantó Program mindennapjainak, annak ellenére, hogy (akár) évekkel ezelőtt végezték el tréningünket.