Hogyan válasszunk márkanevet?

Egy cég életében meghatározó lehet annak elnevezése, hiszen egy jól megválasztott márkanév megerősíti a vállalatunk által képviselt értékeket. Cikkünkben röviden összeszedtük, hogy milyen opciók közül és mi alapján érdemes válogatni.

Mi lehet márkanév?

A lehetőségek tárháza szinte végtelen, ezért tanácsos az alábbi kategóriák mentén elindulni:

  1. Saját név: ez ideális választás lehet, amikor saját magunk nyújtjuk a szolgáltatást és a személyes márkánkat szeretnénk erősíteni.  (pl. szaktanácsadás), vagy ha valamilyen egyedi terméket dobtunk a piacra,
  2. Jellemző tevékenység: a név utal a vállalatunk által biztosított szolgáltatásokra vagy termékekre (pl. Ruhafalva),
  3. Kitalált kifejezés (pl. Google),
  4. Történelmi, mitológiai eredetű név (pl. Nike, Pandora),
  5. Egyszerű szavak, amelyeknek nincs köze a vállalatunkhoz (pl. Apple).

Milyen szempontokat tartsunk szem előtt a választásnál?

  • Ha az előbb felsorolt listából több lehetőség is szimpatikus, akkor álljunk elő különböző opciókkal, majd azokat futtassuk meg az ismeretségi körünkben.
     
  • Egy jól megválasztott márkanév pozícionál: megkülönbözteti a termékünket és a céget a piac többi szereplőjétől, valamint megerősíti az értékajánlatunkat.
     
  • Törekedjünk arra, hogy jól csengő, könnyen megjegyezhető legyen, ami akár szájról szájra is terjedhet.
     
  • Ellenőrizzük, hogy ne legyen hasonló a piacon és amint lehet, foglaljuk le magunknak a domain nevet, illetve a közösségi médiás oldalt.
     
  • Magyar vagy angol nevet válasszunk? Ha hazai terméket árusítunk, akkor természetesen érdemes az előbbit választani, azonban ha a nemzetközi piacra is szeretnénk kilépni, akkor szerencsésebb lehet egy angol név mellett dönteni.
     
  • Segítségünkre lehet egy internetes névgenerátor (ezek elsősorban angol nyelven elérhetőek).
     
  • Teszteljünk! A Google Ads kulcsszótervezővel ellenőrizhetjük, hogy mennyien keresnek az adott szóra. Ha népszerű kifejezésről van szó, akkor érdemes inkább elkerülni, hiszen a többi találat elveheti előlünk a forgalmat.
     
  • Egyeztessünk grafikussal: segíthet a döntésben, ha látjuk, hogy a márkanév vizuálisan hogyan mutat.
     
  • Végezetül: ne rágódjunk rajta túl sokat! Minél több nevet összeszedünk, annál nehezebb lesz a döntés.


Forrás: Kreanilla