Hogyan válasszunk márkanevet?
Egy cég életében meghatározó lehet annak elnevezése, hiszen egy jól megválasztott márkanév megerősíti a vállalatunk által képviselt értékeket. Cikkünkben röviden összeszedtük, hogy milyen opciók közül és mi alapján érdemes válogatni.
Mi lehet márkanév?
A lehetőségek tárháza szinte végtelen, ezért tanácsos az alábbi kategóriák mentén elindulni:
- Saját név: ez ideális választás lehet, amikor saját magunk nyújtjuk a szolgáltatást és a személyes márkánkat szeretnénk erősíteni. (pl. szaktanácsadás), vagy ha valamilyen egyedi terméket dobtunk a piacra,
- Jellemző tevékenység: a név utal a vállalatunk által biztosított szolgáltatásokra vagy termékekre (pl. Ruhafalva),
- Kitalált kifejezés (pl. Google),
- Történelmi, mitológiai eredetű név (pl. Nike, Pandora),
- Egyszerű szavak, amelyeknek nincs köze a vállalatunkhoz (pl. Apple).
Milyen szempontokat tartsunk szem előtt a választásnál?
- Ha az előbb felsorolt listából több lehetőség is szimpatikus, akkor álljunk elő különböző opciókkal, majd azokat futtassuk meg az ismeretségi körünkben.
- Egy jól megválasztott márkanév pozícionál: megkülönbözteti a termékünket és a céget a piac többi szereplőjétől, valamint megerősíti az értékajánlatunkat.
- Törekedjünk arra, hogy jól csengő, könnyen megjegyezhető legyen, ami akár szájról szájra is terjedhet.
- Ellenőrizzük, hogy ne legyen hasonló a piacon és amint lehet, foglaljuk le magunknak a domain nevet, illetve a közösségi médiás oldalt.
- Magyar vagy angol nevet válasszunk? Ha hazai terméket árusítunk, akkor természetesen érdemes az előbbit választani, azonban ha a nemzetközi piacra is szeretnénk kilépni, akkor szerencsésebb lehet egy angol név mellett dönteni.
- Segítségünkre lehet egy internetes névgenerátor (ezek elsősorban angol nyelven elérhetőek).
- Teszteljünk! A Google Ads kulcsszótervezővel ellenőrizhetjük, hogy mennyien keresnek az adott szóra. Ha népszerű kifejezésről van szó, akkor érdemes inkább elkerülni, hiszen a többi találat elveheti előlünk a forgalmat.
- Egyeztessünk grafikussal: segíthet a döntésben, ha látjuk, hogy a márkanév vizuálisan hogyan mutat.
- Végezetül: ne rágódjunk rajta túl sokat! Minél több nevet összeszedünk, annál nehezebb lesz a döntés.
Forrás: Kreanilla