Hogyan szerezhetünk követőket és növelhetjük a számukat a közösségi médiában?
Egy vállalkozás életében ma már elengedhetetlen az online jelenlét, azon belül is kiemelten fontos a közösségi média. Viszont hiába vannak figyelemfelkeltő, izgalmas posztjaink, ha a közönséget nem találjuk meg velük. Ezért most olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amelyek segítségével gyarapíthatjuk követőink számát Facebookon és Instagramon.
A hirdetési kampányok megtervezéséről és kivitelezéséről már többször írtunk, például itt és itt, ezért ebben a cikkben nem térünk ki részletesebben erre a témára, még ha az eszközök közül ez is a leglátványosabb a követőszerzésre. Ugyanis sok egyéb ingyenes beállítás és módszer létezik még arra, hogy szépen lassan, de növeljük a minket kedvelők számát, most ezekről lesz szó.
Univerzális megoldások
Az első dolog, amit a cél elérése érdekében érdemes elvégeznünk, egy apró, de annál fontosabb beállítás. Saját weboldalunkon tüntessük fel a közösségi média profiljainkat, az Instagram és Facebook mellett ez lehet még LinkedIn, YouTube, TikTok, Twitter, Pinterest, vagyis minden platform, ahol jelen vagyunk. Így könnyen átirányíthatók a felhasználók külön keresés nélkül, ami nagyobb látogatottságot, ezáltal több követőt is szerez. Több közösségi oldal használatakor törekedjünk arra, hogy ne ugyanazt a posztot osszuk meg mindenhol, hanem vegyük figyelembe az adott platform jellegzetességeit és ahhoz igazítsuk a tartalmunkat: pl. a Facebook és LinkedIn elbír hosszabb szövegeket, az Instagram kevésbé.
Második lépésként a webhelyünkön helyezzünk el egy ’Tetszik’ gombot, melynek segítségével a felhasználók úgy kezdhetnek el minket követni, hogy át sem kell menniük Facebookra, maradhatnak a weblapunkon. A Facebook oldalunkon ajánlani tudjuk ismerőseinknek a weboldalunkat, emellett hirdetések futtatásakor a Facebook is felajánl néhány embert, akik érdeklődhetnek irántunk. Amikor egy posztnál rákattintunk arra, hogy kik kedvelték az adott tartalmat, egy gombnyomással ajánlhatjuk az oldalt azoknak, akik még nem követik (ez is főként hirdetések esetén működik, hiszen organikusan kevesen találhatják meg a tartalmainkat). Ezek mellett pedig a legfontosabb, hogy folyamatosan posztoljunk és tartalmaink mindig relevánsak legyenek az oldalunk témája szempontjából.
Természetesen itt is aranyszabály a folyamatos posztolás, de lehetőleg legyen egy egységes képi világa az Instagram oldalnak, ami lehet egy egységes filter vagy állandó színek alkalmazása, a letisztult külső vonzóbb a felhasználóknak. Érdemes kitalálnunk egy saját hashtaget is, erről bővebben itt írtunk korábban. Tanulságos lehet, ha felkeressük a versenytársaink oldalait és megnézzük, kik követik őket, sőt, be is követhetjük őket, amit sok esetben viszonozni fognak. Legyenek a tartalmaink megoszthatók, így olyan emberekhez is eljuthatunk, akiket mi nem találtunk meg.
Neked vannak még további tippjeid? Ha igen, oszd meg kommentben a Facebook oldalunkon, hogy ebből a többiek is tanulhassanak. :)