Hogyan növelhető a vásárlók elköteleződése cégünk iránt?

Az új ügyfelek bevonzásán túl foglalkoznunk kell a már meglévőkkel is, hogy a jövőben is visszatérjenek hozzánk. Az elégedett vásárlók nem csak nálunk költenek, ugyanakkor sokszor szívesen ajánlanak minket ismerőseiknek, így általuk újabb vevőket is szerezhetünk.

Egy vásárló számára természetesen a termék minősége és ára a legfontosabb szempont, mégis, más is befolyásolja, hogy visszatér-e hozzánk. Összegyűjtöttünk néhány tippet arra, hogyan növelhető hatékonyan az ügyfelek elégedettsége.

Helyezkedjünk vásárlóink cipőjébe!

Ahhoz, hogy növelni tudjuk meglévő ügyfeleink elköteleződését, először meg kell vizsgálnunk, milyen tapasztalatokat szereznek, amikor kapcsolatba lépnek velünk. Hogyan értesülnek rólunk? Milyen weboldallal találkoznak, ha ránk keresnek? Mennyire érezhetik kedvesnek és megbízhatónak a kiszolgálást? A kérdések sora pedig még folytatható… A lényeg, hogy feltárjuk azt, hogy az ügyfélkapcsolat során milyen élmények érhetik a felhasználókat, mert így látjuk meg, hol kell még javítanunk a szolgáltatásunkon.

Reagáljunk a visszajelzésekre!

Figyeljük a felhasználók online értékeléseit hozzászólásait és igyekezzünk reagálni rájuk. Ha valamilyen negatív visszajelzést kapunk, különösen fontos, hogy erre válaszoljunk, így a rossz tapasztalattal rendelkező ügyfelünk érezheti, hogy számít a véleménye, törődünk vele, valamint mások is ezt fogják látni kívülállóként. Számos lehetőség van arra, hogy a hibánkat jóvá tegyünk, például visszatérítéssel, árkedvezménnyel stb., így a csalódott vásárló átváltozhat megelégedett ügyféllé. A privát üzenetekre is válaszoljunk mindig és igyekezzünk a gyorsaságra, ne hetekkel később reagáljunk. Fogadjuk a kritikákat és építkezzünk belőlük!

Adjunk kedvezményeket törzsvásárlóinknak!

Törzsvásárlói árkedvezménnyel, kuponnal, ajándékkal, ingyenes kiszállítással is kedveskedhetünk visszatérő ügyfeleinknek. De az először nálunk vásárlóknak is adhatunk kedvezményt a legközelebbi alkalomra. Illetve vásárlás összegéhez is igazíthatjuk a kedvezményt, például 10 ezer forint felett ingyenes kiszállítást biztosíthatunk, vagy adhatunk kupont is. A lehetőségek tárháza végtelen, saját lehetőségeinket kell mérlegelni.