Hogyan legyél az ügyfelek első gondolata?
Minden iparágnak megvannak a maga ikonjai, azok a személyek, akikre mindenki felnéz és akik mindig elsőként jutnak eszünkbe, ha egy bizonyos termékről vagy szolgáltatásról van szó – ők a siker tökéletes megtestesítői. Ki mondja, hogy nem válhat belőlünk is egy hasonló példakép, akit a saját szakterületén a fogyasztók a legjobbnak tartanak? Cikkünkben elmondjuk, mik azok a fontos teendők, amelyekre megéri odafigyelni, ha ezt a célt tűztük ki.
Ki ne szeretné, hogy az a vállalkozás, amit szívvel-lélekkel végez, széles körben elnyerje az ügyfelek szeretetét és hűségét? Ellenben sok vállalkozó elképzelésével, ezt a kimagasló státuszt könnyebb elérni, mint gondolnánk. Sokakat azonban visszafog az önbizalomhiány, ezáltal a saját ügyfeleik elkötelezettségét sem tudják maradéktalanul megszilárdítani. Nem szabad, hogy a kishitűség visszafogjon minket a kiteljesedésben! A bizalom elérése nem lehetetlen, csak néhány fontos lépést kell betartanunk hozzá.
Kulcs az értékes tartalom
A közösségi média erejét nem szabad alábecsülni, még akkor sem, ha úgy gondoljuk, hogy vállalkozásunkkal nem tudnánk ezeken a felületeken érvényesülni. Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról, a közösségi média az egyik legjobb barátunk lehet a marketing szempontjából – feltéve, ha rendszeresen foglalkozunk vele és okosan használjuk a lehetőségeit.
A felhasználók sok esetben még azelőtt elkezdik követni egy adott vállalkozás oldalát, mielőtt ügyfeleikké, fogyasztóivá válnának. Ez egyfajta megfigyelési szakasz, amely során véleményt alkotnak a bekövetett vállalatról, feltérképezik annak szolgáltatásait, és eldöntik, megéri-e pénzt költeni rá. Emiatt kiemelten fontos, hogy minden poszt, kép, videó, amit nyilvánosságra hozunk, valamilyen értéket közvetítsen és megosztható legyen. Az utóbbi legfőbb célja, hogy minél több emberhez eljussanak a tartalmaink, így szélesítve a potenciális ügyfelek körét. Ha ezt elérjük, máris nagyobb esélyünk van arra, hogy előkelőbb helyet foglalhassunk el a fogyasztók által kialakított preferencia listán.
Gondoskodjunk a márkánk körül kialakult közösségről
Mindenki szeretne valamilyen közösség tagja lenni. Vállalkozóként nem szabad megfeledkezni arról a hatalmas felelősségről, ami a márkánk körül kialakult közösség ápolásával jár. E célból létrehozhatunk Facebook-csoportokat vagy bevonhatjuk a közösség tagjait call-to-action posztokkal, például kommentelésre, like-olásra vagy újraposztolásra való felhívás útján. Ha a termékünk vagy szolgáltatásunk körül egy igazi közösség alakul ki, az a legjobb jele annak, hogy hűséges ügyfeleink vannak.
Örüljünk az ügyfeleink sikerének
Azzal, hogy értékes, megosztható tartalmakat gyártunk az ügyfeleinknek, miközben egy közösségbe is bevonjuk őket, tulajdonképpen a vállalatunk iránti bizalmukat erősítjük. Az ügyfelek szeretik megosztani tapasztalataikat az általuk kedvelt és használt termékekről, szolgáltatásokról – fogadjuk büszkén ezeket a dicséreteket! Ha az ügyfél elégedett, mi is megbizonyosodhatunk arról, hogy jól végezzük a dolgunkat, az ő „sikereik” ünneplésével pedig a saját önbizalmunkat is építjük. Ne feledjük, ha magabiztosak vagyunk, azzal még több vevőt magunk köré vonzunk!
Élre törni nem megy egyik napról a másikra, és aktívan kell tennünk érte, ugyanakkor láthatjuk, hogy a fejlődés a részletekben rejlik igazán. Ha már belevágtunk egy vállalkozásba, teljes gőzzel haladjunk vele előre, és ne hagyjuk, hogy bármilyen negatív gondolat elrettentsen minket a kitűzött céltól!
Forrás: How To Become The Go-To Expert In Your Industry | BossBabe