Hogyan javíthatunk a tartalmakon a közösségi média oldalunkon?

Olykor-olykor kockázatos lépésnek tűnhet posztolni a social media felületeinkre, mert az egyik percben még imádjuk a tartalmat, amit készítettünk, a következőben pedig nem vagyunk biztosak abban, hogy olyan jól fog működni, mint ahogy szeretnénk. Ilyenkor mi a teendőnk? Vannak tippek, amiket, ha beépítünk a tartalomgyártás folyamatába, akkor kisebb eséllyel ütközünk a bizonytalanság falába. Ez a három hasznos tanács segíthet javítani a közösségi médiában megjelenő posztjainkat.

A tartalomgyártás folyamata tele van kreatív pillanatokkal és önmegvalósítással, legyen szó akár a saját, privát oldalunkra szánt tartalomról vagy az általunk vezetett vállalkozás hivatalos profiljáról. Ugyanakkor, ha a vállalkozásunk oldalára gyártunk tartalmakat, az sokkal stresszesebb folyamat tud lenni, hiszen szeretnénk megfelelni termékünk vagy szolgáltatásunk fogyasztóinak.

Mindannyiunknak időbe telik, mire megtaláljuk a vállalkozásunkhoz legjobban passzoló tartalomtípusokat és hangnemet, azonban sokkal egyszerűbb dolgunk lesz, ha észben tartjuk a következő három tippet.

Értsük meg a négy „E” fontosságát!

A négy „E” modell elnevezése az angol Emotion, Entertainment, Educate és Enemy szavak kezdőbetűiből ered – ezeknek jelentése magyarul Érzelem, Szórakozás, Oktatás és Ellenség. De miért is fontos ez a négy terület a tartalomgyártás során?

Amennyiben az érzelmek köré építjük a posztunkat, akkor annak a közönség lelki világára kell hatást gyakorolnia, legyen szó örömről, boldogságról vagy szomorúságról.

Miért? – Mert az emberek így könnyebben kötődnek az adott poszthoz, hiszen úgy fogják érezni, hogy az hozzájuk szólt.

A szórakoztató tartalmak általában történeteket mesélnek el, ezzel megragadva a követők figyelmét és arra sarkallva őket, hogy várják a folytatást.

Miért? – Mert rengetegen szeretik a képi, szöveges vagy videós posztokat, amik egy bizonyos történetet mesélnek el. Így a követőink várni fogják a sztori folytatását csupán azért, mert szórakozni szeretnének.

Amikor az oktatás köré építjük a taralmunkat, akkor a közönségünknek lehetősége van tanulni tőlünk és a márkánktól, ami nagyobb tekintélyt adhat a fiókunknak.

Miért? – Ha az oldalunk értékes információkat tartalmaz, akkor nagyobb eséllyel nőhet a követőink száma. Igen, rengetegen szeretnek szórakozni a közösségi médiában, de sokan tanulni is szeretnek a különböző oldalakon.

Ha az ellenség” taktikára alapozunk (nem olyan értelemben, amire most mindannyian gondolunk), az azt jelenti, hogy olyan tartalmat hozunk létre, amely egyesíti az embereket egy adott téma kapcsán, pl.: környezetvédelem.

Miért? – Mert az emberek összekapcsolása során arra alapozunk, hogy hasonló a gondolkodásuk a miénkhez.  Ez szintén egy nagyszerű módja annak, hogy elkötelezzük őket a tartalmaink mellett. Az „ellenség” posztok lehetővé teszik, hogy az emberek elmondják a véleményüket az adott témával kapcsolatban, vagy akár újraposztolják a tartalmunkat. (Természetesen ezeknek a posztoknak nem a gyűlöletkeltés a lényege, hanem az, hogy egy adott téma köré gyűjtsük az embereket.)

Hozzunk létre videós tartalmakat!

Ha olyan tartalmakat szeretnénk létrehozni, amelyek a legnagyobb eléréssel rendelkeznek, akkor feltétlenül vegyük fontolóra a videós tartalmak gyártását. Törekedjünk arra, hogy a legfontosabb információk egy poszttal kapcsolatban, a lehető legrövidebb videóba férjenek bele, így könnyen újrajátszható és feldolgozható lesz a tartalmunk. Sokan a tömegközlekedési eszközön is fogyasztanak ilyen videókat, ezért érdemes úgy elkészítenünk őket, hogy akár hang nélkül is könnyen megérthetőek legyenek.

Fektessünk nagyobb hangsúlyt a CTA-ra!

A CTA az angol call to action kifejezés rövidítése, amit magyarul cselekvésre való felhívásnak szoktak fordítani. Ez általában a gyakorlatban egy gombot vagy linket jelent, amivel a látogatót valamilyen cselekvésre ösztönözzük. Ilyen lehet egy honlap meglátogatása, regisztráció, vásárlás vagy éppen az e-mailes feliratkozás is.  A CTA kiemelten fontos és sokban hozzájárul ahhoz, hogy a konverziónk igazán jó legyen. Néha a közönségünknek szüksége van egy kis iránymutatásra, és nekünk egyszerűen csak a megfelelő irányba kell terelnünk őket.

A tartalomgyártáshoz tehát sok energiára és tervezésre van szükség, hiszen többről van szó, mint egy szórakoztató posztról, vagy néhány frappáns feliratról. Azonban, ha ezeket a tippeket követjük, akkor jó úton haladhatunk a népszerűség felé!

 

Forrás: BossBabe