Hogyan építsünk ki márkakapcsolatokat véleményvezérként?
Egyéni vállalkozók nem csak abban az esetben lehetünk, ha rendelkezünk valamilyen termékkel vagy szolgáltatással, hanem influenszerként is, amikor a bevételünk fő forrása márkákkal való együttműködésekből fakad. A márkakapcsolat-építés minden vállalkozó számára fontos lehet, így összegyűjtöttünk néhány hasznos információt és tanácsot a témában.
Márkakapcsolatok kiépítésére minden vállalkozásnak szüksége van, azonban az egyéni vállalkozók egy bizonyos körének különösen fontosak ezek a kapcsolatok, gondolunk itt például az influenszerekre. A véleményvezérek bevétele lényegében az együttműködésekből származik, így számukra engedhetetlenül fontos az értékes üzleti kapcsolódások felkutatása és azok fenntartása.
Egyéni vállalkozóként az elsődleges célunk, hogy elkezdjünk állandó jövedelemre szert tenni, de hogyan is vágjunk ebbe bele? Kezdjük kicsiben! A legtöbb egyéni vállalkozó, azt hiszi, hogy több ezres ügyfél/követőtáborral lehet csak márka-együttműködésekbe kezdeni, azonban vannak olyan márkák, akik pont a kezdő szegmenst célozzák meg. Íme három dolog, amit mindenképp tartsunk szem előtt, amikor kapcsolatokat építünk!
Milyen nagynak kell lennie a követőtáborunknak?
Valószínűleg ez a legtöbbet feltett kérdés a kezdő egyéni vállalkozók körében, a válasz azonban sokak számára meglepő lehet.
Influenszerek esetében négy jól elkülöníthető csoportról beszélhetünk: a nano influenszereknek 1000-10 000-ig terjed a követőtábora; a mikro influenszereknek 10 000-100 000-ig; a makro influenszereknek 100 000-1 000 000-ig és vannak a mega vagy közszereplő influenszerek, akik több milliós követőtáborral rendelkeznek.
Fontos azonban, hogy csak ezért, mert az egyik fióknak több követője van, mint egy másiknak, még nem biztos, hogy a márkák nagyobb eséllyel keresik meg. A márkák közül sokan a mikro influenszereket részesítik előnyben, hiszen nekik személyre szabottabb és elkötelezettebb közönségük van, de persze gyakran esik a cégek választása a közismert véleményvezérekre, főleg, amikor nagy közönséghez szeretnék eljuttatni reklámjukat, ilyenkor kifejezetten a nagyobb követőtáborral rendelkező személyeket kérik fel együttműködésre.
Hogyan érhetjük el a márkákat a közösségi oldalakon keresztül?
A márkákkal való kapcsolatteremtés legjobb módja, ha rendszeresen használjuk és valóban kedveljük a termékeiket, továbbá egyetértünk azzal, amit hirdetnek. Abban az esetben, ha szeretnénk közzétenni az adott márka termékét közösségi oldalunkon, mindenképp jelöljük meg a márkát a posztban és használjuk a hashtagjeiket, hogy felkeltsük figyelmüket. Már egy gyors DM (direct message – direkt üzenet) küldése is segíthet abban, hogy felkerüljünk a radarjukra. Legtöbb esetben a márka ilyenkor tovább osztja az adott posztot vagy kommentel a tartalom alá, hiszen ez mindkét fél számára organikus megjelenést jelent. Ugyanúgy növelheti ez a mi reputációnkat, mint az adott márkáét.
Hogyan induljunk neki egy márkatárgyalásnak?
A legelső dolog, amit meg kell tennünk ezzel kapcsolatban, az a piackutatás, hiszen nem tudjuk, hogy mennyi pénzt szokás egy ilyen együttműködésnél kérni, vagy éppen melyik ajánlatot érdemes elfogadni. A legtöbb márka első lépésként egy partner linket fog felajánlani nekünk, hogy lássák, hogyan teljesít a termékük a követőink körében. A partner link egyedi kedvezménykódot biztosít a márka termékeinek megvásárlásához, cserébe pedig a befolyt bevétel egy részét megkapjuk. Ez egy kevésbé kockázatos módja annak, hogy egy márka megnézze, mekkora vásárlóerővel rendelkeznek a követőink.
Amint látják, hogy mennyi pénzt kaszálunk a partneri linkekből, gyakran több mint nyitottak lesznek arra, hogy megbeszéljék velünk a fizetett partnerséget. Fontos azonban, hogy ne ígérjünk túl sokat, hiszen annál mindig teljesíthetünk jobban, mint amit eleve ígértünk – így a márka jobban megbízik majd bennünk, és nyitott lesz a magasabb díjakról szóló megbeszélésekre is.
Egyéni vállalkozóként nem könnyű kiigazodni a folyamatokon, azonban, ha végig következetesek maradunk a márkakapcsolatok terén, akkor sokkal egyszerűbb dolgunk lesz az együttműködések során.
Forrás: BossBabe