Hirdetési kampány kisokos

Vállalkozásunk forgalmának beindítására vagy fellendítésére a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldást a különböző hirdetési kampányok kínálják. Cikkünkben bemutatjuk az egyik legnépszerűbb hirdetéskezelő, a Google Ads rendszerének alapjait.

Milyen sorrendben jelennek meg a találatok a Google keresőjében?

A találati lista tetején látható cégek fizetnek azért, hogy megjelenhessenek a keresett kifejezésre. A lista sorrendjében számít, hogy melyik vállalat mekkora összeget fizetett, milyen a hirdetési fiókjának az eredménye vagy a weboldalának a hitelessége.

Ezután következnek a tartózkodási helyzetünkhöz közel eső találatok. Fontos, hogy vállalkozásunk rendelkezzen egy saját Google cégprofillal is (Google My Business account), ahol megadhatjuk legfontosabb adatainkat és így felkerülhetünk a Google Maps térképére. A találatoknál számít a személyes érdeklődés, illetve az adott cég online aktivitása is.

Ezután következnek az „organikus” találatok, az alapján, hogy az adott oldalnak milyen a keresőoptimalizálása (SEO), valamint a minőségi értékelése, amit a rendszer különböző értékrendek és algoritmusok mentén osztályoz.

Google Keresési Hálózat

Első lépésként határozzuk meg és térképezzük fel alaposan a célcsoportunkat és annak érdeklődési preferenciáit, ugyanis a Google Keresési Hálózatban a potenciális ügyfeleinket a megfelelő „kulcsszókészlettel” érhetjük el. Végig kell gondolnunk, hogy a közönségünk hogyan és mire keres rá, ehhez praktikus segítség lehet a Google egyik eszköze, a „Keyword Planner”, azaz a kulcsszókereső. Az alkalmazás használatával megtudhatjuk, hogy mennyien keresnek a megadott kulcsszóra, és, hogy mennyibe kerül a kattintási licit alsó és felső határa.

Itt tippeket kaphatunk arra is, hogy milyen kifejezések passzolnak leginkább a megadott érdeklődési körre. Végül az adatokból a rendszer egy becsült értéket is meghatároz, mekkora közönséget érhetünk el.

Google Display Hálózat

A Google Display Hálózat segítségével vizuális tartalmakon, azaz bannereken keresztül szólíthatjuk meg vásárlóinkat, miközben a kedvenc weboldalaikat böngészik, YouTube-videókat osztanak meg ismerőseikkel, megtekintik Gmail-fiókjukat, vagy mobilalkalmazásokat használnak.

A hálózat célja, hogy segítsen megtalálni azokat az oldalakat, amelyek nyitottak arra, hogy megjelenítsék a hirdetéseinket. Ebben az esetben is fontos alaposan felmérni a célközönségünket, hiszen így tudjuk meghatározni, hogy milyen oldalakon keresztül érhetjük el őket.

A Display-en belül létezik „remarketing kampány” opció is, amellyel újra targetálhatjuk azokat, amik már jártak korábban az oldalunkon.

Milyen céllal hirdetünk?

Képi tartalmakon keresztül tudjuk leghatékonyabban megmutatni, kik is vagyunk, és mit képviselünk, ezért ha egy teljes brandet szeretnénk a nulláról felépíteni, akkor érdemes a Display Hálózatot kipróbálni.

Amennyiben már ismertek vagyunk és egy konkrét terméket vagy szolgáltatást szeretnénk hirdetni, akkor a Google Ads Keresési Hálózati kampánya lehet a befutó.

Forrás: Hello Biznisz