Hét kifejezés, amelyet jó, ha ismerünk, amikor elindítjuk a vállalkozásunkat
Saját vállalkozásba kezdeni nemcsak azt jelenti, hogy belekezdünk valami újba, hanem azt is, hogy erről az újdonságról a lehető legtöbb mindent meg kell tanulnunk. A vállalkozásunk sikeres vezetéséhez pedig elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk egyes szavak és kifejezések jelentésével. Amennyiben kellő tudással rendelkezünk, úgy sokkal tudatosabban építhetjük cégünket, és egyre több ügyfelet tudunk meggyőzni arról, hogy érdemes az általun kínált terméket vagy szolgáltatást választania.
Egy vállalkozás beindítása együtt jár azzal, hogy bővítjük azt a fajta tudásunkat, amely az általunk választott tevékenységhez köthető. Ezt azt jelenti, hogy ki kell használnunk minden alkamat arra, hogy bővítsük ismereteinket, mint például egy ingyenes online kurzus, vagy kapcsolatteremtés, tudásmegosztás más vállalkozónőkkel. Ezek közben pedig találkozhatunk olyan kifejezésekkel, amelyek jelentésével nem vagyunk tisztában. Összegyűjtöttünk hét olyan kifejezést, amellyel gyakran találkozhatunk a vállalkozók világában, így érdemes helyet kapjon az üzleti szótárunkban.
Webinar
Rengeteg helyről hallhatjuk ezt a kifejezést, és nem minden ember van azzal tisztában mit is jelent ez a szó. A webinárium egy olyan online esemény, amelyet egy szervezet vagy vállalat szervez, és az interneten keresztül közvetít egy meghatározott célcsoport számára. Ez a szó felcserélhető a képzéssel, az online rendezvénnyel vagy a webszemináriummal.
Launch, azaz bemutatás
Egy vállalkozói közösségben elengedhetetlen tudnunk, mit jelent a launch kifejezés. A launch angol szót fordíthatjuk bevezetésnek, bemutatónak, indításnak, de a lényegében egy új termék vagy szolgáltatás piacra vitelét jelenti az üzleti életben.
KPI
Ha szeretnénk nyomon követni a vállalkozásunk pénzügyi mozgását, akkor ez az egyik rendkívül fontos kifejezés, amit ismernünk kell. A KPI az angol „Key Performance Indicator” (kulcsfontosságú teljesítménymutató) kifejezés rövidítése. Ez a vállalkozásunk teljesítményének időbeli mérését jelenti, és ez a kicsi, de közben mégis hatalmas eszköz megadja a szükséges rálátást arra, hogy mi hoz bevételt a cégünknek. Ezen információk nyomon követése segíteni fog nekünk abban, hogy ha szükséges, változtassunk a stratégiánkon.
Mellékállás
A legtöbb vállalkozás egy mellékállásból növi ki magát, ami egy olyan munka vagy hobbiból indított projekt, amely a fő bevételi forrásunkon túl további pénzt hozhat számunkra. Alapvetően ez egy kiegészítő jövedelem, amelyet arra használhatunk, hogy magunkba vagy a vállalkozásunkba fektessünk.
Konverzió
Ennek a szónak a használata egy vállalkozás életében általában azt jelenti, hogy elértünk valamilyen célt, amit magunk elé állítottunk. Lényegében a konverzió jelentése az online marketingben nem más mint, amikor a weboldal látogatója teljesít valamilyen üzletileg (gazdaságilag) fontos célt, ami elősegíti a vállalkozásunk fejlődését. Például megveszik a termékeinket, feliratkoznak a webináriumunkra, és elmondják másoknak is azt, hogy milyen tapasztalatuk volt a vállalkozásunkkal.
Hálózat
Ha a megfelelő emberekkel való kapcsolatteremtés révén szeretnénk bővíteni a vállalkozásunkat, akkor ez legyen a leggyakrabban használt szó a szótárunkban. A hálózatépítés azt jelenti, hogy találkozunk, jó kapcsolatot ápolunk és ötletelünk hasonló gondolkodású emberekkel. Ez jelentheti új alkalmazottak felvételét, új befektetéseket vagy új termékek/szolgáltatások fejlesztését is.
Értékesítési tölcsér (sales funnel)
Az értékesítési tölcsér az ügyfél útjának vizuális ábrázolása. Ez az a folyamat, amely során figyelemmel kísérjük, ahogy az ügyfél végigmegy az egyes szakaszokon, amelyek közelebb viszik őt ahhoz, hogy megvásárolja a termékünket/szolgáltatásunkat. Egy jól átgondolt értékesítési tölcsér meghatározza azokat a lépéseket, amelyeket vállalkozásunknak teljesítenie kell ahhoz, hogy leendő ügyfeleinket az egyes szakaszokba juttassuk, ezáltal pedig közelebb jussunk a célhoz – a vásárláshoz.
Ezeknek a kifejezéseknek a használata segít nekünk abban, hogy a beszélgetéseket abba az irányba tereljük, amely lehetővé teszi vállalkozásunk növekedését, a megfelelő emberekkel való kapcsolatteremtést, és a vállalkozásunk számára kitűzött pénzügyi célok elérését (vagy túlteljesítését).
Forrás: BossBabe