Három kritikus kérdés, mielőtt piacra lépnénk

Rengeteg tervezéssel jár belekezdeni egy új vállalkozásba, ilyenkor számtalan dolog jár az ember fejében egyszerre. Aggódunk amiatt, hogy a potenciális ügyfeleink kedvelni fogják-e a szolgáltatásunkat, és kétellyel tölt el minket az, hogy a jövőben sikeresek leszünk-e abban, amibe most belevágunk. Cikkünkben három kérdéssel segítünk, amelyek megválaszolásával leküzdhetjük vállalkozással kapcsolatos kezdeti bizonytalanságunkat.

Még mielőtt ténylegesen betörnénk a piacra, szükséges végiggondolnunk pár dolgot azért, hogy vállalkozásunk biztos alapokra építhessük fel. Fontos, hogy legyen elég forrásunk, legyen az pénz, idő vagy energia. Fontos, hogy végezzünk piackutatást, mérjük fel a versenytársakat, az ő termékeiket és szolgáltatásaikat. Végezzünk költségfedezet-számítást, amivel megállapíthatjuk, hogy vállalkozásunk mikor éri el a nullszaldót. Amennyiben minden előkészületet megteszünk, sokkal könnyebb lesz az indulás.

Íme a három lényeges kérdés, amelyre érdemes válaszolnunk, mielőtt belevágnánk a saját vállalkozásunkba:

1. Kérdezzük meg magunktól: kitűztük a konkrét céljainkat és mérföldköveinket, hogy betörjünk a piacra?

Az elsődleges mozgatórugónk legyen az, hogy a saját magunk és a cégünk által kitűzött célokat elérjük. Fontos, hogy nyomon kövessük az előrehaladást és felmérjük, mi lenne a megfelelő cél számunkra. Ehhez remek kiindulópont a KPI (angolul: Key Performance Indicator), azaz a kulcsteljesítmény-mutató figyelése, amely azt határozza meg, hogy pontosan hol tartunk a kitűzött céljaink felé vezető úton, mennyire vagyunk eredményesek és hatékonyak.

2. Kérdezzük meg a csapatunktól: mennyi energiájuk van arra, hogy a közelgő indulásra összpontosítsanak?

Az indítás beharangozása és futtatása sok energiát igényel, nemcsak tőlünk, hanem a csapatunktól is. Elengedhetetlen ezért egyeztetnünk velük, hogy rendelkeznek-e a szükséges erőforrással és idővel ahhoz, hogy közösen érhessük el a kitűzött célokat. Ezzel az apró kérdéssel biztosíthatjuk az egész csapatot arról, hogy mi mind egy hajóban evezünk és biztosak lehetnek abban, hogy támogatjuk őket és megbízunk bennük

3. Kérdezzünk a célcsoportunktól: mit várnak el tőlünk és a márkánktól?

Ez egy fontos kérdés, amelyet fel kell tennünk a célcsoportunknak, hiszen ezáltal ismerhetjük meg őket és tudhatjuk meg, hogy mit várnak el a szolgáltatásunktól. Miután felmértük a fogyasztóink igényeit a márkánkkal szemben, már tisztán fogjuk látni azt is, hogy mit kell tennünk ezért. Az ilyen apró közvéleménykutatások fogják megkülönböztetik a vállalkozásunkat másokétól, és világos útmutatást adnak arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk a közönség igényeinek és szükségleteinek kielégítése érdekében.

Habár ez csak néhány kérdés volt, amit fel kell tennünk magunknak azelőtt, hogy piacra lépnénk, rengeteg más egyéb dologra is érdemes figyelmet fordítanunk majd. Ne feledjük, hogy nagyon fontos a vállalkozásunk indulása utáni közvetlen időszak, hiszen meg kell találnunk a saját és a cégünk személyiségét, annak előnyeit és azokat a területeket, ahol még fejlődnünk kell. Ki kell tapasztalnunk, hogy milyen rendszerek működnek jól és meg kell találnunk a rosszul működő szokásokat, akadályokat és hibákat, amiken még dolgoznunk kell.

Meg kell tehát értenünk a tervezés és működés összhangját. Tervezés nélkül nem szabad belevágni a vállalkozásba, de csupán tervezésből nem lesz vállalkozás - valahol gátat kell szabni a terveknek és bele kell vágni a megvalósításba. A vállalkozás indítás sajnos együtt jár kezdeti kudarcokkal, csalódásokkal is, de ezekre a küzdelmekre szükség van, ezek miatt lesz igazán édes a siker.

 

Forrás: Bossbabe