Hamarosan elbúcsúzik a Facebook Analytics
Te is Facebook Analytics felhasználó vagy? Akkor bizonyára értesültél már arról, hogy a platform nemsokára megszünteti ezt a marketing folyamatok elemzésére alkalmatos funkcióját. Az elemzőtől várhatóan idén nyáron kell búcsút mondjunk, ami helyett a Facebook más eszközök használatát javasolja.
A Facebook Analytics segítségével különféle adatokat ismerhetünk meg az általunk gyártott tartalmak fogyasztóiról. Ily módon megtudhatjuk például, hogy hogyan használják az emberek a termékeinket a különböző csatornákon (például Android/iOS, webhely, Facebook/Instagram oldal). Megismerhetjük vele a termékünket használó emberek demográfiai adatait, illetve az alapján, ahogy kapcsolatba lépnek a termékeinkkel, az elemző különböző statisztikai csoportokba és szegmensekbe sorolja a felhasználókat. A legnagyobb erőssége mégis az, hogy segít nyomon követni a vásárlói útvonalat a több csatornás monitorozásnak köszönhetően.
A Facebook Analytics szolgáltatás 2021. június 30. után már nem lesz elérhető, ezt a Facebook az üzleti eszközök egységesítésével indokolja. Addig fiókunkkal még hozzáférhetünk a jelentésekhez, exportálhatunk diagramokat és táblázatokat, illetve böngészhetünk az elemzési adatok között, még a számítógépünkre is lementhetjük az adatokat CSV-fájlba.
Mit használhatunk a Facebook Analytics helyett?
- A Facebook Business Suite az üzleti Facebook- és Instagram-fiókok kezelését segíti. Segítségével elemzéseket állíthatunk össze a célközönségünkről, a tartalmainkról és a trendek alakulásáról.
- A Hirdetéskezelőben a Facebookon futó kampányokat kezelhetjük, hirdetéssorozatokat és önálló hirdetéseket állíthatunk össze, láthatjuk az eredményeiket.
- Az Eseménykezelő segítségével beállíthatjuk a Facebook Business-eszközöket, köztük a Facebook-képpontot és a Konverziók API-t, továbbá nyomon követhetjük a webhelyünkön, az alkalmazásunkban és a fizikai boltunkban végrehajtott műveleteket.
Érdemes élni a lehetőséggel és kihasználni ezeket az ingyenesen elérhető elemző eszközöket, így igazán megismerhetjük a célközönségünket, amivel személyreszabott, ezáltal sikeres hirdetési kampányokat állíthatunk össze.