Google eszközök vállalatunk szolgálatában

A töretlen népszerűségnek örvendő keresési és e-mail szolgáltatásokon túl ma már számos Google alkalmazás érhető el. Egyes Google eszközök akár vállalkozásunk fellendítésében is segíthetnek – most ezek közül mutatunk be néhányat.

Google Trends

A Google Trends használatával nyomon követhetjük a keresési trendeket, azaz, hogy mire kíváncsiak az emberek. Az alkalmazás különböző rangsorokat állít össze, földrajzi területekre, időszakokra vonatkozóan. A szűrőkkel azt is beállíthatjuk, hogy milyen kategóriáról szeretnénk pontosabb képet kapni (pl. szórakozás, számítástechnika, egészségmegőrzés).

Olyan kifejezésekre is rákereshetünk, amik a vállalkozásunk szempontjából relevánsak lehetnek; azonban ezeket csak nagy érdeklődés esetében fogja kiadni. Az alkalmazás segítségével tehát konkrét számadatokra támaszkodva deríthetjük ki, hogy mi érdekli az embereket, melyik régióban lehet sikeres a termékünk, szolgáltatásunk. Az elmúlt időszak trendjeit is követhetjük, ebből pedig leszűrhető, hogy a számunkra lényeges témakörök, kulcsszavak iránt nőtt vagy csökkent a keresés.

Google Ads kulcsszótervező

A kulcsszótervező segítséget nyújt a kulcsszavak felkutatásával és a megfelelő kifejezések kiválasztásával kapcsolatban. Megtudhatjuk, hogy a hirdetésünk szempontjából legfontosabb szavakat mennyire használják a felhasználók és a versenytársaink; az eszközzel továbbá kideríthetjük, hogy melyek azok a szinonimák, amiket a legtöbben használnak az adott témakörben.

Amennyiben már egy működő hirdetési fiókba lépünk be, arról is tájékozódhatunk, hogy mennyibe fog kerülni az adott kulcsszó kattintási ára, illetve azt is megnézhetjük, hogy mennyire működik jól az adott kifejezés, mekkora találati volumen jellemzi.

Google Analytics

A Google Analytics weboldalunk forgalmáról készít részletes statisztikákat, riportokat. Használatával megtudhatjuk, hogy a látogatók pontosan milyen felületről érkeztek hozzánk, mennyi időt töltenek el a honlapunkon, erre alapozva pedig tovább optimalizálhatjuk a reklámkampányunkat, fejleszthetjük weboldalunkat.

Ha az oldalunkra rendszeresen töltünk fel tartalmat (pl. blog bejegyzéseket), nyomon követhetjük, hogy milyen témakörök érdeklik leginkább olvasóinkat.

Market Finder

Amennyiben külföldi terjeszkedés a célunk, hasznos lehet a Market Finder. Részletes betekintést nyújt abba, hogy mely piacok a legalkalmasabbak a termékeink vagy szolgáltatásaink forgalmazására, emellett hasznos útmutatókkal is szolgál az új piacra való belépéshez.

Az alkalmazás négy kategóriát elemez: az első megmutatja, hogy az adott piacon mekkora a keresési volumen a kulcsszavainkra, azaz mekkora kattintási számmal tervezhetünk. A második adatból megtudhatjuk, hogy mindez marketing szempontból mekkora költséget jelent számunkra. A harmadik adat azt mutatja meg, hogy ezeken a piacokon milyen mértékű a háztartások megtakarítása, az utolsó adat pedig abban segít eligazodni, hogy mennyire egyszerű, vagy mennyire komplikált az adott területen egy új vállalkozást felépíteni adóügyi, munkaügyi, illetve egyéb jogi szempontokból.

Forrás: Hello Biznisz