Ezek a legfontosabb alkalmazások az otthoni munkához

A koronavírus-járvány miatt radikálisan megváltoztak a munkakörülményeink. A home-office rendszer eddig is megjelent a jellemzően nagyobb cégek működésében, de az, hogy annak szinte teljes egészét digitális platformokon keresztül távmunkával kell fenntartani, számos munkáltatót és munkavállalót állít valódi kihívás elé. Csoportos megbeszélések, videókonferenciák, projektmenedzsment, közös munkavégzési felületek? Cikkünkben összeszedtük azokat az  applikációkat és szoftvercsomagokat, amelyek mindehhez nagy segítséget nyújthatnak.  

Adattárolás: Dropbox, Onedrive, Google Drive

Egy cég a működése során számtalan dokumentummal dolgozik, az egyes feladatok inputja és eredményei is többnyire ezekben csoportosulnak. A tömeges home-office ideje alatt a munkavégzéshez alapvető fontosságú, hogy mindezek állandó jelleggel elérhetőek legyenek számunkra rendszerezett, átlátható módon, úgy, hogy a munkavállalók nagyobb távolságból is biztonsággal tudják kezelni. Jó lehetőséget nyújtanak erre a különféle felhő alapú szolgáltatások, úgy, mint a Google Drive, Microsoft Onedrive vagy a Dropbox, amelyek bizonyos tárhelyig ingyenesen használhatóak, azt követően pedig rövid és hosszú távon is megtérülő összeg fejében állnak rendelkezésünkre a (céges) adatok tárolására. 

Komplett távmunka szoftvercsomagok: Microsoft Teams – Office365 E1 trial licenc és Zoho Remotely

A Microsoft Teams egy kifejezetten az otthoni munkához kifejlesztett, komplex asztali számítógépes és mobiltelefonos szoftver, amely a koronavírus miatt 6 hónapig teljesen ingyenesen elérhető. Kiválóan alkalmas online értekezletek, beszélgetések, telefonhívások, munkamegbeszélések lebonyolításához, fájlmegosztási és fájltárolási lehetőségekkel. Használata nem csak azok számára díjtalan, akik korábban előfizetői voltak a programnak, hanem az új felhasználóknak is lehetőségük van igénybe venni.

A Zoho Remotely se teljesen ingyenes eredetileg, viszont 2020. július 1-ig díjmentesen használható minden funkciója. A csomag nagyon sokrétű, találunk benne szövegszerkesztőt, táblázatkezelőt, CRM felületet, prezentációs és projektmenedzsment alkalmazást, közösen használható online felhőtárhelyet, online megbeszéléseket, videokonferenciát lehetővé tévő eszközöket, online e-learning felületet is.

Projektmenedzsment: Slack, Asana, Todoist

A Slack az egyik legnépszerűbb a csoportos projektmenedzsment szoftver, amelyben egyszerűvé válik a tervezés, a feladatok nyomon követése és a csapatmunka összehangolása. Mindezt rendszerezett, átlátható struktúrával, szerkeszthető, címkézhető felülettel.  Segítségével nagyon hatékonyan tudjuk a munkát megszervezni, jóval kontrollálhatóbb módon, mintha az egyes projektekhez kapcsolódó információkat csupán e-mailek, levelezések útján osztanánk meg egymással.

Az Asanában összetettebb feladatokat, több szintű projekt elemeket is meg tudunk jeleníteni, össze tudunk hangolni. A feladatokhoz felelős, határidő, melléklet is rendelhető. Ha pedig a feladatokat le szeretnénk bontani további alfeladatokra, és azokat is még további részfeladatokra, lehetőségünk van rá.

A Todoist egy kiváló feladatmenedzser app. Inaktiválja a feladatokat, ha azokkal elkészültünk, és megmutatja azt is számunkra, hogy mennyire voltunk produktívak aznap. A produktivitásunk egy pontszámban mutatkozik meg, ezáltal ösztönzőleg hat ránk, hogy egyre jobban teljesítsünk. Egyszerűen és átláthatóan nyújt lehetőséget a munka megtervezéséhez. A Todoist-ben is létrehozhatunk feladatokat, azokhoz alfeladatokat rendelhetünk, határidőket adhatunk meg, címkéket is rendelhetünk.

Kommunikáció és multimédia

Számos olyan ingyenes alkalmazás (Skype, Messenger, Viber, WhatsApp, Zoho) érhető már el, amellyel a kommunikáció egyszerűen megvalósítható. Ezek gyorsak és stabilak, segítségükkel akár videómegbeszéléseket is szervezhetünk. Fontos, hogy a távmunka során a munkatársak folyamatosan tudják tartani a kapcsolatot egymással, ez nem csak a munka hatékonyságot növeli, hanem a közösségi érzést is segíti az online térben.

Ha a videóhívásoknak nagy jelentősége van munkánk során, és minőségén szeretnénk minél inkább javítani, akkor erre a Zoom kiváló eszköz lehet. Alkalmazásával lehetőségünk van akár több, mint 100 emberrel összekapcsolt platformot teremteni, hívásrögzítési és képernyő megosztási funkciót használni.

Az OBS Stúdió pedig egy teljesen ingyenes platform, amely alkalmas több eszköz bevonásával is élő adás készítésére. Az adásba becsatlakoztathatjuk több webkamera képét, a számítógép képernyőjén történő eseményeket, vagy akár más médiaforrást is. Feladataink jellege és kreativitásunk alapján funkcióit sokrétűen felhasználhatjuk, akár céges információs csatornát is létrehozhatunk vele. Az adást több platformon is közzétehetjük, például adott a Youtube, a Facebook vagy a Twitch.

Kapcsolódó fotók