Elektronikus fizetési módok és előnyeik - ezekkel fejleszd vállalkozásod!

Minden cég számára fontos az internetes jelenlét. Ha nincs weboldalad, akkor potenciális ügyfeleid sokkal nehezebben tudnak megtalálni és jelentős bevételektől eshetsz el. Ha már megvan a weboldal, akkor pedig érdemes ezen a felületen közvetlenül értékesíteni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, ehhez pedig elengedhetetlen az elektronikus fizetés. Nézzünk meg közelebbről néhány fizetési példát, amit beépíthetsz weboldalad működésébe.


Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés, legyen szó debit- vagy hitelkártyáról, szinte kötelező opció az online vásárlás terén. A vásárló számára nagyon egyszerű fizetési mód: a bankkártyaadatok megadása és a tranzakció jóváhagyása után már csak várniuk kell a termékre vagy a szolgáltatásra. Az eladó viszont nem azonnal kapja meg a pénzét.


Közvetlen utalás: Magyarországon az azonnali fizetési rendszer (AFR) miatt a magyar bankszámlák közötti utalások 5 másodpercen belül végbemennek. Így a bankkártyás fizetésekkel szemben az eladó azonnal megkapja a vásárlás összegét. A vásárlónak azonban feltűnhet, hogy az utalásért is ő fizet, ami tranzakciónként szembetűnőbb, mint a bankkártya éves díja.

 

A bankkártyás fizetésre és közvetlen utalásra számos további fizetési megoldás is épülhet, ugyanazt a logikát felhasználva, csak más köntösben.

 

QR-kódos fizetés: A QR-kódos fizetés során egy a vásárlás részleteit tartalmazó QR-kódot beolvasva fizethet a vásárló. Ez a fizetési módszer alapulhat bankkártyás fizetésen és közvetlen utaláson is. Az utóbbi esetében újra előjönnek a gyorsasági előnyök, kényelmes felhasználói élménnyel párosulva.
 

Link alapú fizetés: Több olyan szolgáltatás is létezik, amelynek keretein belül az eladó egyszerűen egy fizetési linket küld a vásárlónak, aki a linkre kattintva fizethet. Ahogy a QR-kódos fizetés esetében, a link alapú fizetésnél is lehet bankkártyás fizetésre vagy közvetlen utalásra építkezni.
 

Mobilfizetés: Az Apple Pay és a Google Pay egyre népszerűbb fizetési formák. Ha telefonról vásárol az ember, akkor képes biometrikusan, vagyis az arcával vagy ujjlenyomatával jóváhagyni egy fizetést. Ez a jóváhagyási módszer sokak számára jobb ügyfélélménnyel jár, mint más hagyományos alternatívák.

 

Szerző: DigitALL

 

A cikk elérhető a Budapest Pénzügyi Asszisztens oldalán is, ahol a vállalkozók számára számos más érdekes és releváns tartalom között lehet még böngészni.