Egyszerű értékesítési trükkök - ha nem szeretnél túlságosan „nyomulni”
Sokaknak erőfeszítés nélkül megy az értékesítés, látszólag ösztönösen ráéreznek arra, hogyan adjanak el valamit frappánsan és egyszerűen. Joggal feltételezhetjük, hogy erre születni kell, azonban nem kell elkeseredni akkor sem, ha a meggyőzés nem tartozik az erősségeink közé, léteznek ugyanis egyszerűbb trükkök, amiket érdemes kipróbálni.
1. Last minute ajánlat
A klasszikus és jól bevált lépés egy akció bevezetése, hiszen az emberek arra kapnak rá legjobban, ha valamihez olcsóbban hozzájuthatnak. Ennél hatásosabb lehet azonban azt kommunikálni, hogy nem csak egy átlagos akcióról van szó, sokkal inkább egy kihagyhatatlan ajánlatról: az adott termék most érhető el utoljára, vagy ehhez hasonló leárazás nem várható a jövőben.
2. Racionális indok
Senki sem szereti, ha utólag úgy érzi feleslegesen költött valamire, ilyenkor a fogyasztó könnyen megbánja döntését és (ha lehetséges) visszahozza a megvásárolt terméket vagy legközelebb messze elkerüli a vállalkozásunkat. Igyekezzünk a vásárló félelmeit és kifogásait elhárítani, biztosítani arról, hogy jó döntést hozott!
Az ügyfélnek úgy kell gondolnia, hogy valóban szüksége volt az adott árura vagy szolgáltatásra – hiszen ez a legjobb, leggyorsabb, legolcsóbb, legjobb ár-érték arányú a piacon. Olyan indokra van szükség, amivel később ő maga is megmagyarázhatja, hogy racionálisan választott.
3. Meséljünk el egy példatörténetet!
Hatásos lehet, ha bemutatjuk a leendő vásárlónak, hogy a hozzá hasonlók milyen jól jártak a termék megvásárlásával, a szolgáltatás igénybevételével. Fontos, hogy minden esetben hiteles legyen a sztori, ugyanakkor érdemes a történetet a vevőre szabni: a másik vásárló is pont azt kereste, mint ő, hasonló élethelyzetben – alakítsuk úgy, hogy azonosulni tudjon a történettel.
Ha van lehetőségünk mindenképp hívjuk fel a figyelmet arra is, hogy miben változott az említett vásárló élete a termék beszerzése után, mennyivel lett könnyebb, miért bizonyult számára jó befektetésnek.
4. Teremtsünk hőst!
Mindenki szereti, ha a sztoriban akad egy hős, azonban nem célszerű saját magunkat piedesztálra emelni, az önfényezés kontraproduktív lehet. A hős a vásárló legyen, aki a termékünk vagy szolgáltatásunk segítségével sikeresebben boldogulhat, esetleg másokon is segíthet.
5. Újratervezés
Ma már minden szegmensben óriási a kínálat, ráadásul a fogyasztók egyre alaposabb kutatást végeznek mielőtt a vásárlás mellett döntenek. Rengeteg ajánlatot megnéznek, azonban végül sok esetben sehol nem teszik le a voksukat.
Hogyan győzhetjük meg őket, a bizonytalanokat? Folyamatosan kövessük a trendeket, tekintsük át az aktuális stratégiáinkat és időről időre tervezzük azt újra az ügyfelek igényeihez igazodva.
6. Emelkedjünk ki a tömegből!
Hangsúlyozzuk ki, hogy mi az, amiben mást nyújtunk, mint a versenytársaink. Ha hasonló háttérrel rendelkezünk, mint a célcsoportunk, akkor érdemes lehet a saját, személyes élettörténetünket is megvilágítani. Úgy érezhetik, hogy közelebb állunk hozzájuk és az értékrendjükhöz, ezáltal pedig szívesebben választanak minket.
Forrás: Hello Biznisz