Egy kisvállalkozásnak elég csupán a Facebookon jelen lenni?

Egy vállalkozás alapításánál hamar előkerül az online jelenlét témája, még akkor is, ha elsősorban offline zajlik a cég tevékenysége. Sok esetben a legszerencsésebb, ha egy vállalkozásnak van saját weboldala, Facebook és Instagram oldala is, de nem mindig van szükség mindegyikre. Aranyszabály, hogy a saját vállalkozásunk igényei szerint válasszuk ki azokat a platformokat, ahol érdemes lehet jelen lenni. Alábbi cikkünkben a Facebook oldalakat vesszük górcső alá.

Kiknek lehet elég csak a Facebookon jelen lenni?

Olyan vállalkozásoknak, akik helyi szolgáltatást nyújtanak egy városrészben, városban, régióban, vagyis nincs szükségük országos szintű ismertségre. Ilyen lehet például egy kisváros pizzázója. Főleg induló vállalkozóknak, akiknek még szűkösek a pénzügyi forrásaik, nagy segítséget jelenthet a Facebook nyújtotta ingyenes lehetőség kihasználása. Amikor pedig beindul az üzlet és már bevétel is van, el lehet gondolkozni az online jelenlét tovább fejlesztésén.

A Facebook oldal előnyei

A Facebook legnagyobb előnye, hogy használata alapvetően ingyenes, a felhasználók saját meglátásuk szerint költhetnek hirdetésekre. Emellett nem igényel különleges szakértelmet a vállalkozás oldalának létrehozása, lépésről lépésre könnyen kialakítható, ha pedig elakadunk, segít a súgóközpont. Szintén előnyként említhető, hogy a fejlesztésekkel és az adatvédelemmel nem nekünk kell foglalkoznunk, továbbá a dizájn kitalálásával sem kell bajlódnunk, hiszen adottak a kész sablonok.

A Facebook oldal hátrányai

Akkor érdemes igazán figyelembe venni a Facebook oldal hátrányait, ha vállalkozásunk kizárólag ezzel a megjelenési felülettel rendelkezik. A legnagyobb hátránya, hogy a felhasználók hosszas keresés után és leginkább a platformon belül találhatják meg a vállalkozásunk oldalát, , a Google-ből csak nehezen jutnak el hozzánk. Tisztában kell lennünk azzal is, hogy ebben az esetben az oldal nem a miénk, vagyis a Facebook bármikor elveheti tőlünk azt, amit utána nehéz visszaszerezni, vagy nem is lehet. Emellett az az előny, hogy adott a külső dizájn, egyben hátrányt is jelenthet, mert csak minimálisan tudjuk személyre szabni a megjelenést.

Tippek a Facebook oldal működtetéséhez

Regisztrációkor figyeljük meg, milyen sablont javasol a Facebook, vessük össze a többivel és válasszuk ki a számunkra legideálisabbat. Például létezik külön éttermeknek való sablon, mely tartalmazza pluszban az étlap fület is, ennek megléte pedig elengedhetetlen egy ilyen vállalkozás esetében. Fontos életben tartani az oldalt, vagyis érdemes heti 2-3 alkalommal posztolni. Ezek a posztok szólhatnak a vállalkozás mindennapjairól és a kollégákról. A felhasználók is szívesen veszik az ilyen tartalmakat, ráadásul így személyesebb, szerethetőbb lesz maga a cég is, ez pedig jobban vonzza a vásárlókat. Pro tipp, hogy érdemes regisztrálni a Google Cégem felületén, így megjelenik a vállalkozásunk a Google keresőjében is, külön weboldal nélkül.