A siker kulcsa a hitelesség – beszámoló a márciusi Dobbantó Klubról
Az idei év első Dobbantó Klubján a személyes márkaépítés és a hiteles kommunikáció volt fókuszban. Az online előadásokból megtudhattuk, hogy milyen eszközök segítségével tehetjük sikeressé és emlékezetessé üzeneteinket, hogy azok maradandók legyenek célcsoportunk számára. Továbbá egy különleges vendéget is köszönthettünk, aki a közelmúltban érzett rá a vállalkozói élet szépségeire és mesélt nekünk frissen szerzett tapasztalatairól.
2021. március 9-én, kedden tartottuk az év első Dobbantó Klubját, amelyen Holló Márta televíziós műsorvezető és kommunikációs szakértő volt a moderátor és egyben az első előadó. A klub másik meghívottja pedig Szabados Ágnes volt, aki szintén televíziós műsorvezetőként és riporterként vált ismertté, az elmúlt hónapokban azonban egy saját olvasásnépszerűsítő kezdeményezéssel és könyves vállalkozással hívta fel magára a figyelmet.
Az eseményt Holló Márta nyitotta „A világnak az vagy, amit megmutatsz magadból” című előadásával, mely témája a személyes márkaépítés és az eredményes kommunikáció volt. Márta pályafutásának köszönhetően, saját tapasztalatai és szakmai felkészültsége által rengeteg értékes információt osztott meg arról, milyen kell legyen a sikeres üzleti kommunikáció: egyszerű és eredeti. Szerinte a legnagyobb kihívás az, hogy az „információcunamiban” meg tudjuk ragadni a potenciális fogyasztókat, ehhez pedig mindig valami olyat kell nyújtanunk a kommunikációs térben, ami különlegessé tesz minket a versenytársak között. Márta szerint le kell tudnunk írni egy mondatban, hogy miért érdemes másoknak a mi termékeinket választani, mindezt érdekesen, mégis egyszerűen, hogy könnyen megjegyezzenek minket ebben a kommunikációs zajban is.
Kommunikációnk során törekedjünk a közérthetőségre, vagyis kerüljük a szakszavak használatát, fogalmazzuk meg gondolatainkat röviden és lényegre törően. 2008-ban, amikor Steve Jobs bemutatta az Apple új, a piacon akkor létező legkisebb laptopját, a technikai tudnivalók részletezése helyett más módon juttatta el üzenetét a fogyasztókhoz. A sajtótájékoztatón egy borítékból húzta elő a gépet, ezzel szemléltetve, milyen könnyű és kicsi a termék. Ez az egyszerű trükk pedig sokkal hatékonyabbnak bizonyult, mint bármilyen magyarázat. Ebből a tanulság számunkra az lehet, hogy gondolkodjunk merészebb dolgokban is, térjünk el a megszokottól. Azonban mindig tartsuk szem előtt az önazonosságot is!
A klub során többször is kulcsszóként jött elő az önazonosság és a hitelesség, amelyre Szabados Ági tevékenysége kifejezetten jó példa. Ági televíziós karrierje során tulajdonképpen alkalmazottként végzi a munkáját, épp emiatt távol is állt tőle a vállalkozói szemlélet. Az élet azonban úgy hozta, hogy mégis saját cég alapításába fogott, köszönhetően egy általa indított kezdeményezésnek, amely olvasásra buzdította követőit. A „Nincs időm olvasni” kihívással indult minden, egy olyan internetes programmal, amit Ági szimplán az olvasás szeretete miatt kezdett el, azonban annak sikerén felbuzdulva rájött, hogy ezt akár egy vállalkozás alapításába is átforgathatja. Így kezdett bele saját kiadójába és könyvesboltjába. Hisz benne, hogy „jobb társadalom lenne, ha többen olvasnánk”, és éppen ez az elhivatottság teszi a saját üzleti kommunikációját hitelessé.
Ági arról is beszélt, milyen nehezen találta először a helyét a vállalkozói világban a rengeteg papírmunka közt, de saját magát is meglepte, hogy végül egész jól belejött. Úgy érzi, sokkal inkább neki való ez, mint ahogy ezt előtte feltételezte. Egy résztvevő kérdésére válaszolva elárulta, egyfajta kikapcsolódást is jelent neki a vállalkozás a mindennapi munkája mellett, még ha olykor stresszel jár is.
Amit egészen biztosan eltanulhatunk Szabados Ágitól, az a remek hozzáállása. Arra bíztat mindenkit, hogy ne hallgasson azokra, akik szerint nem lehet sikeres egy-egy vállalkozásterv, mert ha az ember érzi magában, hogy szívvel-lélekkel sikerre tud vinni egy ötletet, akkor az működhet, még ha elsőre meredeknek is hangzik. Az idei év első Dobbantó Klubját Holló Márta zárta, aki ismét emlékeztetett minket arra, hogy meg kell fogalmaznunk, miben vagyunk jók, akár csak egy mondatban, és ha erre képesek vagyunk, akkor a vállalkozásunk kommunikációja is sikeres lesz.
Az előadásról készült videófelvételt ide kattintva lehet megnézni.