A siker alapja a kapcsolati háló

Vajon mi az? Komoly versenyelőnyünk származhat belőle, de sokunk nem meri kellően kiterjeszteni. Nagyszerűen szolgálja a vállalkozásunk elindítását és menedzselését, ugyanakkor senki sem rendelkezik vele alapvetően. Az alábbi sorokat olvasva viszonylag gyorsan ki lehet találni, hogy mire gondoltunk: a cégvezetés szempontjából elengedhetetlen networkingre. Mostani cikkünkben az ezzel kapcsolatos ökölszabályokat szedtük össze.

Vállalkozásunk elindítása a kezdeti adminisztratív kötelezettségek miatt eleinte túlságosan is munkásnak és olykor unalmasnak tűnhet, de ezek mind olyan részei a folyamatnak, amiken túl kell jussunk, hogy sikeresen útjára indítsuk a szerelemprojektünket. A kötelező körök után viszont érdemes azonnal elkezdeni a kreatív tevékenységet és tudatos kapcsolati rendszer kiépítésbe kezdeni, amivel megfelelő táptalajt biztosíthatunk ötletünknek.

A közösségi média fejlődésével és az online tér kiterjedésével a hálózatépítés hullámai egyre magasabb szintre emelkedtek. „Jó bornak nem kell cégér”- tartja a közmondás. Vállalkozás esetén a hangsúly a terméken, szolgáltatáson van, de mindig jól jön egy lelkes, összeszedett, tudatos és asszertív vezető, aki emelheti ennek a minőségét. A networking fő célja az új kapcsolatok kiépítése, amivel a későbbiekben megalapozhatjuk cégünk növekedését.

Nézzünk is meg pár irányelvet, amelyek mentén érdemes lehet elkezdeni a kapcsolati háló kiépítését:

       1. Találjuk fel magunk!

Az új kapcsolatok kiépítésének a legegyszerűbb módja a közösségi média felelősségteljes és tudatos használata. A LinkedIn mellett a Facebook és az Instagram olyan platform, ahol személyesen is szert tudunk tenni ismeretségekre. Keressünk szakmai csoportokat, ahol a hasonló felhasználók megosztják tapasztalataikat. Próbáljunk minél több hasonló csoportosuláshoz csatlakozni, hiszen így nagyobb rálátásunk lesz a minket érdeklő témákra. Ha a klasszikus, jól bevált módszereknél maradnánk, akkor legkönnyebben közösségi irodákban vagy szakmai és üzleti rendezvényeken, konferenciákon alakíthatunk ki kapcsolatot. 

       2. Nem csak kapni, hanem adni is jó!

A networkinget nem nehéz rosszul használnunk, ezért sokan úgy gondolják, hogy maga az eszköz rossz. Viszont helyes használata mellett mindenki egyetérthet abban, hogy a legjobb módja az üzletépítésünknek. A kommunikáció esetében fontos, hogy az információ átadása mellett fogadjuk is az információt, hiszen ha mindig csak lerohanjuk az embereket, akkor visszatetszők lehetünk számukra. Legyünk tapintatosak, érdeklődjünk és csak a megfelelő átkötések után kezdjünk az üzletről beszélni olyasvalakivel, akivel épp most ismerkedünk meg.

       3. A minőség mindenek előtt!

A kapcsolati hálónk méreténél egy dolog fontosabb csak, a kapcsolataink minősége. Ne csak a névjegyeket gyűjtsük, hanem a történeteket is. Lehet sok kapcsolatunk, de ha azok nem elég mélyek, akkor nem lesz erős a kapcsolati tőkénk a vállalkozásunk építéséhez. Rakjuk bele a munkát, hiszen ha nem csináljuk rendesen, akkor saját magunkat akadályozzuk a siker felé vezető úton

+1: Légy jelen, figyelj!

Beszélgetés közben csak a partnerünkre koncentráljunk, ne helyezzük át másra a fókuszt. Ha úgy érezzük, hogy a megfelelő emberrel találkoztunk, akivel szívesen működnénk együtt a későbbiekben, akkor ne támadjuk le azonnal. Hallgassuk meg, mutassunk érdeklődést felé, majd csak utána vázoljuk fel neki az ötleteinket. Legyünk céltudatosak, szedjük össze a gondolatainkat, igyekezzünk hosszú távú együttműködést kialakítani.