A megkerülhetetlen TikTok-hatás

A TikTok napjaink egyik legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező közösségi média-platformja. A 2016-ban indult videómegosztó alkalmazást leginkább a Z generáció tagjai használják, de egyre nagyobb sikere van a többi korosztály képviselői között is. Mára a leginnovatívabb, leggyorsabban fejlődő közösségi média szereplővé nőtte ki magát, ezért érdemes akár vállalkozói szemmel tekinteni rá, és amennyiben illik a tevékenységünkhöz, jelen lenni ezen a felületen is.

 

Biztosan mindannyian hallottunk már a TikTok-ról. Sokunk számára ez a rövid, vicces videókat, kihívásokat, és táncokat jelenti, amiért élnek-halnak a tinédzserek. Az applikáció igazi népszerűségét 2018-ban érte el, amikor a cég felvásárolta a zenére tátogós musical.ly-t. Ettől a ponttól kezdve nyílt ki jobban az alkalmazás társadalmi elérése, hiszen a bővülés után megjelentek a sportolók, szakemberek, influenszerek és celebek is, akik elkezdték mindennapjaik bemutatására használni a felületet.

Az évek folyamán egyre inkább fejlődött a TikTok, amely új fogalomként magával hozta a „TikTokkerek” jelenlétét is. Ők azok a felhasználók, akik a legmagasabb szintre tudták emelni a közösségi média használatot, tevékenységüket pedig a hirdetni vágyó cégek, brandek busásan megfizetik.

Egy perc hírnév

A legnagyobb influenszereket milliók követik a platformon, egy-egy posztjuk pedig több tízezer dollárba kerül. A tartalomgyártás szakma lett, aminek az elkezdéséhez nem kell több, mint egy kis kreativitás, kevés bátorság és egy okostelefon kamerája.

A könyvek és sorozatok után alapvetően meglepő lehet számunkra a videók rövidségére alapozó TikTok használata, ahol sok esetben a tartalom végére érünk, mire felfogjuk, hogy mit is láttunk abban a pár másodpercben. A számok viszont nem hazudnak, a formátum működik, hiszen a platform sikeressége megkérdőjelezhetetlen, jelenleg itthon is több mint 2 millió felhasználó pörgeti a telefonján nap mint nap.

Bármilyen tartalom követőre talál

Sokakban úgy él, hogy csak táncolós és vicces videókat találhatunk a platformon, miközben oktató jellegű, recept vagy éppen hogyan csináld típusú tartalmak is jelen vannak szép számmal. Így adott, hogy mindenki megtalálja a számára érdekeset. Innentől lehet hasznos számunkra is a TikTok, hiszen ha ügyesek vagyunk, akkor vállalkozásunk számára is képesek lehetünk reklámot generálni. Egy átlagos felhasználó naponta 52 percet tölt el 8 turnusban az alkalmazásban.

Kezünkben a kulcs

A magas számú organikus megjelenés miatt nem szükséges nagy összegeket befektetnünk a marketingünkbe, persze, ha a számunkra fő célcsoport beletartozik a TikTok-ot leginkább használó 18-35 éves korcsoportba. Márkaépítés mellett lehetőségünk van termékünk és szolgáltatásunk hirdetésére is. A cég adatai szerint a felhasználók 39 százaléka ismert meg új terméket, 77 százalékuk pedig tervezi is a megvételüket, míg közel 50 százalékuk már meg is vásárolta az itt látott árucikkeket. Ezért az alábbi pár tippet javasoljuk:

  • A TikTok segíti a kis- és középvállalkozások marketingtevékenységét fejlesztéssel és támogató tartalmakkal. Nem csak a marketing- és sales felhasználás módját mutatják be, de tippeket is kapunk, így érdemes regisztrálni az applikációba és nézegetni a különféle tartalmakat;
  • Videókkal próbáljuk interakcióra ösztönözni a nézőket, ne a klasszikus hirdetésekben gondolkodjunk;
  • Költséghatékonyság szempontjából érdemes influenszerekkel együttműködni, akik növelik az elérésünket;
  • Készítsünk kihívásokat, ami saját videók gyártására sarkallja a követőket, természetesen figyeljünk a megfelelő hashtagekre is közben.

 

Forrás: hrpwr.hu