A kommunikáció fontossága az üzleti életben
Az üzleti életben mindig is fontos volt a munkatársakkal, ügyfelekkel és partnereinkkel való kapcsolattartás. Azonban néhány éve a világjárvány miatt új szintre emelkedett ez az egyszerű dolog, hiszen a legtöbb személyes interakciót felváltotta a digitális kommunikáció. Következő cikkünkben összegyűjtöttük, hogy milyen tanulságokat vonhatunk le ebből az időszakból, és milyen kommunikációs módszereket alkalmazhatunk ma is sikeresen.
Helyezzük az alkalmazottakat az első helyre!
A világjárvány idején jelentős figyelem irányult a munkavállalók közötti kommunikáció alternatív megoldásaira. A korábban közös irodahelyiségekben dolgozó csapatoknak hirtelen el kellett kezdeniük egyedül dolgozni otthonról, amely azt eredményezte, hogy egyes vállalkozások kommunikációs erőforrásaik akár 70 százalékát is az alkalmazottakra fordították. Abban az esetben, ha továbbra is online felületeken keresztül dolgozunk együtt a csapatunkkal, épp olyan fontos tudatnunk velük, hogy számít a munkájuk és vezetőként törődünk velük, mintha egy légtérben végeznénk közösen a munkát.
Adjunk felhatalmazást a munkatársainknak!
Sokkal hatékonyabb kommunikációt tudunk kialakítani a cégünkön belül, ha a felülről lefelé irányuló kommunikációt inkább horizontális irányba mozdítjuk el, és úgy alakítjuk ki a szervezetet, hogy minden szint kommunikálhasson egymással, az ügyfelekkel és a beszállítókkal is egyaránt. A lényeg, hogy nem kell mindent nekünk intéznünk – engedjük meg alkalmazottainknak, hogy ne csak egymással, hanem kifelé is kommunikáljanak.
Kommunikáljunk kifelé is!
Rengeteg dolog van, amit megoszthatunk az ügyfeleinkkel és nagyon sok esetben hasznunkra is válhat, ha pozitív képet festünk magunkról az ügyfeleink és célcsoportunk számára. Ilyen esetekben mindenképpen használjuk a rendelkezésünkre álló összes felületet és platformot, hiszen így érhetjük el a legtöbb embert, mint vállalkozás.
Körültekintően és empátiával kommunikáljunk kifelé!
Ugyancsak a világjárvány idején, de a vállalkozások ráébredtek arra, hogy nemcsak az a feladatuk, hogy a saját termékeiket és szolgáltatásaikat reklámozzák a közösségi felületeiken, hanem tájékoztassák és megnyugtassák az embereket egy nehéz helyzetben. Átgondoltan, körültekintően és empátiával kommunikáltak, és ennek eredményeképpen erősebb kapcsolatokat építettek ki a célközönségükkel. Gondoljuk át tehát mi is, hogy milyen módon szeretnénk megszólítani a saját célcsoportunkat!
Lépjünk hátra és értékeljünk újra!
Mint már említettük, a kommunikációs szokásaink jelentős változáson mentek keresztül, mind az üzleti, mind pedig a magánéletünkben. Itt az idő tehát, hogy számba vegyük mi az, ami működött és mi az, ami nem. Például a gyors Zoom és Teams meetingek, amelyekkel ellenőrizni tudtuk a munkafolyamatokat, vagy a következetes kommunikáció a közösségi médiában. Nincs okunk arra, hogy ezekkel felhagyjunk, hiszen ezek mind beváltak a külső és belső kommunikáció területén egyaránt.
A kommunikáció egy olyan dolog a vállalkozásunkon belül, amelyet egyszerűen tudunk fejleszteni, csupán egy kis tudás befektetésével és a szervezeti kultúránk megváltoztatásával. Vegyük észre és alkalmazzuk a jól bevált újonnan bevezetett dolgokat, hiszen a sikerhez vezető út első lépése maga a kommunikáció.
Forrás: NAWBO