6 tipp, mellyel új lendületbe hozhatod vállalkozásod

Ha már évek óta bevált módszerekkel dolgozunk, hajlamosak vagyunk leragadni a jó öreg sémáknál, és nem értékeljük felül saját cselekvéseinket. Pedig hasznos, ha kicsit frissítünk gondolkodásmódunkon. Összeszedtünk 6 gyakorlati tanácsot, amelyekkel felturbózhatjuk vállalkozásunkat.

1. Adjunk teret a promóciónak!

Cégünk népszerűsítése gyakran kerül a megoldandó feladatok listájának végére. Ha azonban új ügyfeleket szeretnénk bevonzani, akkor a promóciónak és a self-marketingnekelsődlegesnek kell lennie. Vázoljuk fel egy papírra, melyek azok a felületek és technikák, amelyekkel több emberhez juthat el vállalkozásunk híre. Próbálkozzunk a legolcsóbb megoldásokkal is, és figyeljük meg, mely platformok bizonyulnak számunkra a legideálisabbnak. Érdekel, hogyan hívhatod fel online a figyelmet vállalkozásodra? Itt olvashatsz róla.

2. Tegyünk szert új tudásra!

A 21. században az információ és a gyakorlatban alkalmazható tudás komoly befektetésnek számít. Egy új készség vagy tudásanyag elsajátítása során fontos, hogy olyan irányba induljunk el, amely kapcsolódik a vállalkozásunk profiljához. Ezáltal nem csak a tudásunk és az önbizalmunk lesz több, de vállalatunk profilját is színesíteni tudjuk a friss impulzusok segítségével.

3. Csatlakozzunk új csoportokhoz!

A közösségi médiában számtalan olyan csoport található, ahol az azonos érdeklődési körű emberek - akár kimondottan vállalkozók is - összegyűlnek, hogy tapasztalataikat megoszthassák.. A Facebook és a Meet-up kiváló lehetőséget biztosít erre a célra. Sosem tudhatjuk, kivel ismerkedünk meg, vagy milyen hasznos, építő jellegű inspirációkat kaphatunk. Tudtad, hogy a Dobbantónak is van Meet-up csoportja? Csatlakozz hozzánk itt!

4. Tanuljunk hibáinkból

A legtöbb jól menő vállalkozás elsősorban a múltbeli sikereket mutatja be, és nem az odáig vezető rögös útra fókuszál. A siker eléréséig számtalanszor el lehet – és talán el is kell – bukni. Ha egyszer egy hibát elkövetünk, azt még egyszer már nem fogjuk! Merjünk hibázni, és merjünk építkezni a kudarcokból.

5. Delegáljunk!

Egy kisvállalkozásban a legtöbb feladat egyetlen személyre hárul. Nem kell egyszerre menedzsernek, értékesítőnek, PR szakembernek, adománygyűjtőnek, könyvelőnek, recepciósnak, titkárnak, vagy adókezelőnek lenni. Vonjunk be más személyeket is a munkába! Ennek hiányában ugyanis gyorsan kimerülünk, ami negatív hatással lesz az üzleti életünkre. A delegálás a munka-magánélet egyensúlyának egyik alappillére.

6. Mindig lássuk a következő lépést!

Ha hirtelen egy  többrétű, nehezebb feladatot kell elvégeznünk, osszuk fel kisebb egységekre. Ezzel a módszerrel minden nap közelebb kerülünka cél eléréséhez. A tervünk tarthatóbbá válik, és nem érezzük azt, hogy egy átláthatatlan, nagy feladatot tolunk magunk előtt.  Sőt, motiváltabbak is leszünk az apróbb sikerek által.