Menedzsment
Tippek a női munkavállalók, vezetők kihívásaira
A női vezetők számának növekedésével lassan, de biztosan egyre jobban szűkülnek a nemek között fennálló egyenlőtlenségek. Ennek ellenére az elmúlt évek pozitív változásait követően is látványos a különbség abban a tekintetben, hogy mennyi nő foglal el vezetői pozíciót, illetve a fizetésük mennyivel alacsonyabb az ugyanazt a feladatot ellátó férfiak jutalmazásához képest. Jó ideje elindult a törekvés ezen különbségek csökkentésére, de hosszú az út a teljes megoldásig. Cikkünkben hozunk pár konkrét tanácsot arra, hogy nőként mi magunk hogyan vehetjük fel a küzdelmet a kettős mérce ellen.
Biztonságos a weboldalad?
Ha erre a kérdésre az a válaszunk, hogy "talán”, vagy hogy „nem vagyok benne biztos”, akkor a weboldalunk nagy valószínűséggel nem rendelkezik megfelelő védelemmel. Tudatos felhasználóként mindig számolnunk kell azzal, hogy oldalunkat biztonsági szempontból folyamatosan ellenőrizni és frissíteni is szükséges. Alább erre adunk pár praktikus tippet.
Vállalkozás baba mellett
Gyermekvállalás után nagyon sok nő csak nehezen tud elhelyezkedni a munkaerőpiacon. Ezért nekik alternatívát jelenthet egy saját vállalkozás elindítása, ezzel is biztosítva számukra a megélhetést és a jövőt, hiszen egy jó ötletből bármikor sikeres cég születhet. Nincs más dolgunk, mint megnézni, hogy tudásunkhoz, képességeinkhez milyen új ötlet párosítható, és ha ez megvan, akkor a megfelelő vállalkozási forma megtalálása után elindítani azt.
Hitel vagy faktoring?
Minden cég alapvetően egyedi, de egy dologban megegyeznek: mindegyiknek szüksége van megfelelő finanszírozásra ahhoz, hogy kielégítően működjön. Itt kerül előtérbe a banki hitelek és a faktoring fogalma. Míg az egyiket a legtöbben ismerik, a másikról sokan nem rendelkeznek magabiztos tudással. Mi is az a faktoring, és melyik lehetőség a legjobb a vállalkozásunk számára? Ezt próbáljuk kideríteni cikkünkben, praktikusan bemutatva és összehasonlítva a kettőt.
5 tipp a „zöld” kommunikációról
Ahhoz, hogy a kommunikációnkban megjelenhessen a – mára szinte nélkülözhetetlen – fenntarthatóság, ténylegesen alakítanunk kell a vállalkozásunk működésén, hogy zöld termékekkel állhassunk piacra. Összegyűjtöttünk 5 irányelvet, amelyeket komolyan kell vennünk ahhoz, hogy el tudjuk kerülni a „greenwashing” jelenséget, azaz ne váljunk álságosan zöld vállalkozássá a fogyasztók szemében. Annyit előzetesen elárulhatunk, hogy ezen a téren is a kulcsszó a megfelelő kommunikáció.
A jó vezetők tulajdonságai 5 pontban
Biztos mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor egy fárasztó munkanap után kényelmesen elhelyezkedünk kedvenc fotelünkben, becsukjuk a szemünket, és azon morfondírozunk, hogy milyen kellemes lesz majd vezetőként irányítani a saját vállalkozásunkat. Sokan csak annyit látunk, hogy egy vezető ül az irodájában, kortyolgatja a kávéját és telefonálgat, miközben ez egy sokszínű, számtalan képességet igénylő, felelősségteljes munka. Cikkünk öt ponton keresztül mutatja be azt, hogy milyen kihívásokkal néz szembe az, aki vezetésre adja a fejét, milyen készséget érdemes elsajátítani annak érdekében, hogy eredményes legyen.
Hogyan építsünk fel egy e-mail marketingkampányt?
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az e-mail az egyik leggazdaságosabb marketingeszköz, és használatával mérhető eredményeket érhetünk el viszonylag rövid időn belül. A kampányok hatékonysága érdekében azonban érdemes odafigyelnünk pár kritikus pontra, ezeket most megosztjuk veletek.
Mint a randizás: így erősítsd meg a márkahűséget
Vállalkozásunk sikeres működésének alapfeltétele, hogy olyan visszatérő vendégeink, vásárlóink, megrendelőink legyenek, akik teljes mértékben elköteleződtek mellettünk. Ennek az elérése sok szempontból a randizásra hasonlít. Ahogy egy kapcsolat kezdeti szakaszában, a stabil vevőkör kialakítása során is sokat számít ugyan a kémia, de mi magunk is nagymértékben tudjuk befolyásolni az események alakulását – cikkünkben összeszedtünk öt tippet ahhoz, hogy miként érjük el a fogyasztókban a hűséget a márkánk, vállalkozásunk felé.
Kerüld el a klasszikus hibákat – min bukhat el egy vállalkozás?
Az nem kérdés, hogy egy induló vállalkozásnak rengeteg nehézséggel kell szembenéznie a tőke megteremtésének körülményeitől az időmenedzsmentig. Vannak azonban olyan klasszikus, visszatérő hibák, amelyeknek a tudatos elkerülésével nagyban csökkenthetjük a bukás esélyét. Cikkünkben ezeket szedtük össze – olvass tovább, és növeld saját esélyeidet azzal, hogy felkészülsz a buktatókra.
Így teremts biztonságos munkahelyi környezetet!
A pszichológiai biztonság megteremtése elengedhetetlen feltétele egy jól működő csapatnak. Amennyiben kollégáink biztonságos közegként tekintenek a munkahelyükre, a munkatársaik alkotta közösségre, kevésbé lesznek kitéve fluktuációnak, jobb munkamorállal fognak rendelkezni, és munkakedvük is magasabb lesz.