Szelídítsük meg a Facebook algoritmusát!

Nem egyszerű a Facebook algoritmusának kedvében járni, ha egy vállalati oldal posztjairól van szó. Több elv alapján is rangsorolja a tartalmakat a platform, ezért csak ezek ismeretével tudunk olyan posztokat előállítani, amelyeket az oldal organikusan el is juttat a felhasználókhoz. Mutatjuk, melyek ezek.

Az biztos, hogy a Facebook az a felület, ahol a legtöbb felhasználót érhetjük el, ezért fontos, hogy vállalkozásunknak is legyen saját oldala. Az organikus elérés lehetőségeinek kiaknázásáért pedig érdemes időt és energiát fektetnünk a Facebook algoritmusának kiismerésébe. Azt azonban fontos leszögeznünk, hogy az oldal fejlesztői folyamatosan finomhangolják a beállításokat, így az itt leírtak nem örökérvényűek, de kiindulási pontot adnak a tartalommenedzsmenthez. Érdemes emellett folyamatosan tájékozódni a változásokról.

A Facebook célja, hogy a felhasználók minél jobban érezzék magukat az oldalon, ezért igyekszik többet mutatni az ismerősökből és kevesebbet a márkákból. A vállalati posztok rangsorolásánál azok a tartalmak vannak előnyben, amelyeket az algoritmus értékesnek tart, és amelyekre a legtöbb felhasználói reakció érkezik.

Néhány tipp a nagyszámú organikus eléréshez:

1. Kerüljük a direkt felszólítást valamilyen interakcióra!

Habár a Faebook kedveli az olyan tartalmakat, amelyek nagy felhasználói aktivitást generálnak, azt már nem szereti, ha ezt mesterségesen generáljuk. Ezért kerüljük az olyan felszólításokat, mint a „jelöld meg xy ismerősödet”, „szólj hozzá” stb. Helyette feltehetünk például egy kérdést, amelyre szívesen válaszolnak a követők.

2. Legyen csoportunk/legyünk aktívak valamilyen, a vállalkozásunkhoz kapcsolódó csoportban!

A Facebook algoritmusa számára kiemelt jelentőségűek a csoportok, bejegyzéseiket előrébb is rangsorolja. Érdemes tehát csatlakozni egy-két csoporthoz nem csak az organikus elérések miatt, hanem azért is, mert a közösség még hasznunkra is válhat, új dolgokat tanulhatunk, és akár még vevőket is szerezhetünk.

3. Maradjunk „házon belül”!

A Facebooknak természetesen az az érdeke, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el rajta, ezért az algoritmus is előnybe részesíti azokat a posztokat, amelyek nem navigálnak el más oldalakra. Töltsünk fel képeket/videókat, és csak ritkán húzzunk be külső linkeket.

4. Osszunk meg videókat!

A Facebook szeretné, hogy változatos legyen a hírfolyam, ne váljon unalmassá, ezért azt javasoljuk, hogy több egyforma poszttípus nem szerepeljen egymás után. Például jellemzően kevés a videós tartalom, ezért az ilyen posztjaink nagyobb eséllyel kerülnek a követőink hírfolyamára, mint az egyszerű képesek. Videókészítéshez nem kell nagy összegeket költeni, használhatunk olyan oldalakat is, mint az Animoto vagy a Biteable.

5. Oldalunk megjelenítése elsőként!

Jó hír, hogy a felhasználók maguk is beállíthatják, hogy mit lássanak elsők között a hírfolyamban. Erre akár egy posztban is felhívhatjuk követőink figyelmét, hogy oldalunknál állítsák be ezt az opciót.