Rád nézek, és látom, sikeres vagy-e

A férfiak előszeretettel jelentik ki, hogy egy nő nem lehet olyan jó üzletasszony, mint ők. Olyan ez, mint az autóvezetés…  Az indoklás azonban többnyire elmarad. Nem is gondolnák, mennyi kétlábú cáfolat jár az utcán.

Miért ne lehetnénk sikeresek? És hogyan tudjuk lemérni, hogy azok vagyunk-e?  Mit tehet a nő, hogy komolyan vegyék? Igenis a ruha (is) teszi az embert. A megjelenésnek az öltözék éppúgy része, mint a kisugárzás vagy az első benyomás.

Képzeljük csak el, hogy ugyanazon állásinterjúra két nő érkezik: az egyikük fekete nadrágban és fehér blúzban, lapos talpú cipőben, ezüst kiegészítőkkel, a másik hölgy fekete-piros magas sarkú cipőben, magasasított derekú, térd fölé érő sötét színű szoknyában és piros blúzban, piros árnyalatú kiegészítőkkel. Nem meglepő, hogy második nő kelt üzletiesebb benyomást. Csinosabb, „színesebb”, elegánsabb, ezért hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ő jobban ad a megjelenésére, így biztosan precízebb, és valahogy jobban imponál, nem beszélve arról, hogy a piros vagy bármely más, élénk szín melegsége a nőiességen kívül a személyiségét is tükrözi.

Szerintem tévhit, hogy egy nőnek férfias megjelenést kell kölcsönöznie ahhoz, hogy üzleties benyomást keltsen.

Bár még ma is divat a nadrágkosztüm, azonban a szűkített fazon, a nőiesebb vonalak hangsúlyozása egyre inkább teret kap. Felejtsük el a kosztümöket! Egy elegáns szoknya és egy jól megválasztott blúz vagy felső sokkal elegánsabb lehet. Az üzleti világban a világosabb bézs-árnyalatok valóban kevésbé érvényesülnek, de ha belegondolunk, ennek oka van: ha világos, jellegtelen színű ruhát veszünk fel, az a személyiségünkről is hasonló képet ad. Szürke, nem domináns, átlagos.

Erőteljes színekkel viszont éppen ellenkező hatást tudunk elérni. A magas, de nem feltétlenül tűsarkú cipő is elengedhetetlen, azonban ennek kiválasztását sem szabad a véletlenre bízni. A sikeres üzletasszony figyel arra, hogy egyszerre ne legyen három színnél több az öltözékén, amibe a cipő is beleértendő. Nagy kérdés, melyik ruhadarabhoz válasszuk a cipőt. A múlt században általában a nadrág vagy szoknya volt e kérdésben a mérvadó, ma már ez szerencsére nincs így, hisz a kiegészítőkhöz is épp úgy passzolhat egy cipő, mint az alsó- vagy felsőruházathoz.

Egy elegáns nő nem attól jó megjelenésű, hogy felvesz egy önmagában harmonizáló ruhát, hanem attól is, hogy megfelelő kiegészítőket használ hozzá. Egy piros, zöld, kék selyemkendő vagy nyaklánc hozzá illő fülbevalóval és karkötővel nem csak a tökéletes üzleti megjelenést fogja hangsúlyozni, hanem az igényességet és nőiességet is.

Lehet, hogy nehezebb feladatunk van az üzleti életben való érvényesülés terén a férfiakkal szemben, de szélesebb eszköztárral rendelkezünk ennek megvalósítása érdekében.

És higgyék el, egy céltudatos, sikeres, divatos nő sokkal inkább egzotikumnak számít, így sok esetben nagyobb tiszteletnek örvend, mint egy hasonló paraméterekkel bíró férfi.