Ötlet kezdő vállalkozóknak – dropshipping

Sokan vannak úgy, hogy életkörülményeik vagy egyéb befolyásoló tényezők miatt elgondolkodnak azon, hogy vállalkozást indítsanak, azonban nincs világmegváltó ötletük, és induló tőkével sem rendelkeznek. Az ő számukra jelenthet mentőövet a dropshipping.

Adódik a kérdés, egyáltalán mi az a dropshipping, és hogyan lehet erre vállalkozást alapozni? A dropshipping szolgáltatás lényege, hogy úgy értékesítünk termékeket egy webáruházon keresztül, hogy azok előállításáról és kiszállításáról egy másik cég gondoskodik a mi nevünkben. Így például, amikor megrendelnek valamit a webáruházunkból, nincs más teendő, mint továbbítani rendelést a gyártó cégnek, ahol elkészítik a terméket, ellátják cégünk logójával, majd cégünk nevében postára adják a megrendelőnek. A módszer nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is bevált gyakorlat, kezdő vállalkozók számára ideális lehetőség, hiszen alacsony kockázat mellett kipróbálhatjuk magunkat a kereskedelemben, és ha nem sikerül megvetni a lábunkat, akkor sem veszítünk sokat. Természetesen a sikerért így is meg kell dolgozni, ráadásul, mint minden vállalkozási formának, ennek is megvannak a maga buktatói, amelyekre oda kell figyelni, hogy el lehessen kerülni.

Egy sikeres dropshipping webáruház működtetésének legfőbb elemei a jó marketing, a megbízhatóság, a minőség és a megfelelő árazás. Ezeket érdemes sorra venni, hol lehet elrontani:

Marketing

Ha megtaláltuk a megfelelő nagykert, amelyik vállalja a közös munkát, kell egy jó weboldal, amelyet megfelelően kell reklámozni. A Google nagy segítséget nyújt ebben, hiszen rengeteg online marketing tanfolyamot, workshopot lehet találni, nem beszélve a Google Ads és a Facebook hirdetési lehetőségeiről. Így viszonylag kis energiabefektetéssel el lehet kezdeni a webáruház reklámozását. Sikeres akkor tud valaki lenni, ha rétegterméket árul, hiszen így jelentősen kisebb a konkurens webáruházak száma, a tömegtermékekkel mi is csak beállunk a sorba, és reméljük, hogy majd minket választanak.

Megbízhatóság

A dropshipping nem arra szolgál, hogy egy silány minőségű terméket egyszer rásózzunk valakire, aki utána elterjeszti a rossz hírünket, majd röviddel az indulás után le is húzhatjuk a rolót. Éppen ezért gondosan meg kell válogatni, kikkel dolgozunk együtt, annak érdekében, hogy valóban minőségi terméket értékesítsünk. A megbízhatósághoz hozzátartozik a határidőre történő szállítás is, így, ha külföldről rendeljük a terméket, kalkulálni kell a hosszú szállítási idővel vagy meg kell fizetni az expressz szállítás felárát. A megbízhatóság fontos eleme a kifogások kezelése is: előfordul, hogy egy vevő rossz terméket rendel vagy egyszerűen csak mégsem nem tetszik neki, mikor kézhez kapja, ezért visszaküldi. Ilyenkor már nem a gyártónak küldi el, hanem a mi vállalkozásunknak, hiszen a gyártó a csomagon feladóként minket tüntet fel. Ebben az esetben vagy megpróbáljuk a terméket újra értékesíteni valaki másnak, vagy kénytelenek vagyunk elfogadni a veszteséget az adott tranzakción.

Minőség

Sokan úgy próbálnak vevőket csalogatni a webáruházukba, hogy nagyon olcsón árulnak termékeket, azonban nem figyelnek oda a jó minőségre. Érdemes inkább a kiváló minőségre fektetni a nagyobb hangsúlyt, mint az olcsóságra – így lehet, hogy eleinte kevesebb vevőnk lesz, de ha híre megy annak, hogy nálunk csak minőségi terméket lehet rendelni, annak nagyobb vonzereje lesz, mint az alacsony árnak.

Árazás

Az árazás az egyik legérzékenyebb terület, rengeteg banánhéjjal, amelyen könnyű elcsúszni. Hiszen nem csak a forgalmazott termékek árát és a szállítás költségét kell számba venni egy termék beárazásánál, hanem azt is, hogy mennyit költünk reklámra, illetve számolni kell az Európai Unión kívülről érkező termékek esetén a 22 euró értéket meghaladó csomagok esetén az adózás és a vámkezelés költségével is. Ha mindez megvan, akkor sem dőlhetünk hátra, mert ezzel még nem kerestünk egyetlen forintot sem, erre jön még rá a mi profitunk. Éppen ezért előfordulhat, hogy egyes termékeket akár a beszerzési árának kétszereséért kell árulnunk ahhoz, hogy az megérje nekünk. Ebből következik az is, hogy érdemes nagyon megválogatni a termékportfóliónkba bekerülő termékek listáját. Ha mindezzel megvagyunk, azt is érdemes átgondolni, hogy milyen adózási formát válasszunk.