Öt marketing elv, amit a gyerekeimtől tanultam

A gyereknevelésről szóló könyvek közül valószínűleg egyetlenegy sem ír arról, hogy ez a folyamat valójában mennyire hasonlít ahhoz, mint amikor egy potenciális vevőt akarunk meggyőzni, hogy nálunk vásároljon. Csakhogy míg egy lead esetében, ha nem válik be, újak után nézhetünk, a gyerekek esetében… nos, nem tehetünk mást, minthogy tovább próbálkozunk.

Lényegre törő, ismételt felszólítások („call to action”)

Hamar megtanultam, hogy egy kedves „olyan jó lenne, ha felöltöznél, és tíz percen belül el tudnánk indulni” megfogalmazás jóval kisebb konverziós rátával bír, mint egy „kifelé, most!”. És minél többször elismétled a call to action-t, annál jobb. Ugyanígy működik a marketing is: nem használunk feltételes módot, hacsak nem akarjuk, hogy az olvasóink azon tűnődjenek, mi lenne, ha mégsem… És ne feltételezzük, hogy észre fogják venni azt az egy nagy piros gombot, ha csak egyetlenegy helyen találkoznak vele.

Magával ragadó tartalom

„Mesélj nekünk! Meséld el újra! Mesélj egy másikat!” A gyerekeknek úgy kellenek a mesék, mint a levegő vagy az étel, de a fiaim csak addig hallgatnak figyelmesen, ameddig teljesen magával ragadja őket a történet. Ha megpróbálom megúszni egy egyszerűbb mesével, vagy csak nem elég izgalmas, látom a csalódottságot az arcukon, és/vagy kerek perec megmondják, hogy ez sokkal rosszabb volt, mint a legutóbbi. Ők megvárják a következőt, de a vevőink aligha.

Érvelj!

A gyereknevelési könyvek gyakran hangsúlyozzák, mennyire hatásos, ha megindokoljuk a kéréseinket, és ez valóban működik, már pici kortól. A felnőtteknél sincs ez másként! Mégis, a marketing anyagokból oly gyakran hiányoznak az érvek, a magyarázat, hogy miért is kéne a vevőnek megtennie, amit kérünk tőle, miért is jó ez neki? Arra azért figyeljünk oda, hogy ne csapjon át nagyon hosszú magyarázkodásba.

Legyél következetes!

A gyereknevelésben ez alapszabály. Ha megígértem nekik, hogy hétvégén elmegyünk a kalandparkba, nem fogja őket érdekelni, ha esik az eső, vagy egy sürgős munkát kéne leadnom, de az sem, ha zárva van. Nem fogják hagyni, hogy kibújjak alóla, mert „Megígérted!”. Ez általában a célcsoportunknál is így van. Tehát ha megígértél nekik heti egy blogbejegyzést, egy pdf-et a kiállítás után, vagy havi egy élő Facebook bejelentkezést, tartsd be! Nem lehet kifogás, hogy lefoglal a termékfejlesztés, vagy épp konferencián veszel részt. A következetesség a kommunikációban kötelező.

Hallgass a szívedre!

Számtalan könyv és cikk íródott a gyereknevelésről, és millió jó tanács érkezik a családtól, szomszédoktól, tanároktól, stb. Pedig ők sem tudnak semmit előre, nem is tudják garantálni az eredményt. Csak ki kell várni, hogy mi az, ami működik, és mi nem. Tedd azt, amiben hiszel, és mindig próbálkozz tovább!

Még mindig a gyerekekről van szó, vagy már a marketingről…?

Szerző: Kádár Tímea, marketing szakértő

Az eredeti írás angol nyelven itt olvasható.

Kapcsolódó fotók