November 23-tól igényelhető az online pénztárgépre szóló támogatás

Január 1-jétől újabb vállalkozások számára lesz kötelező az online pénztárgépek használata. A Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint januártól mintegy húszezer újabb céggel bővül majd az online pénztárgéphasználatra kötelezettek köre, akik november 23-ától már a nekik járó támogatást is igényelhetik.

Az érintett ágazatok a következők: gépjármű-javítás, -karbantartás; gépjárműalkatrész-kiskereskedelem; motorkerékpár-, motorkerékpáralkatrész-kereskedelem, -javítás; plasztikai sebészeti tevékenység; diszkó, táncterem működtetése; textil, szőrme mosása, tisztítása, vegytisztítása, vasalása;  masszázsszalonok, fogyasztó- és karcsúsítószalonok, fitnesz-, testépítő klubok; taxisok; pénzváltók.

Ahogy korábban is, a cégek kérhetnek a pénztárgépek beszerzésére állami támogatást, amelynek mértéke kasszánként 50.000 forint, ám ez legfeljebb öt pénztárgép után vehető igénybe.

A szaktárca felhívta a figyelmet arra, hogy az érintett vállalkozásoknak csaknem két hónapjuk van arra, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól üzembehelyezési kódot kérjenek, illetve beszerezzék a szükséges, elfogadott, modernizált pénztárgépet. Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat – ilyenek például a taxisok – GPS-szel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.

Az NGM információi szerint a támogatás igénybevétele gyakorlatilag semmilyen adminisztrációval sem jár, a vállalkozónak egyszerűen 50 ezer forinttal kevesebbet kell fizetniük a pénztárgép megvásárlásakor.

A közlemény kitér arra, hogy az a vállalkozó, aki már megvásárolta a pénztárgépét, 2017. március 31-ig egyszerű igénybejelentéssel kérheti a NAV-tól a neki járó gépenként 50 ezer forintos támogatást. A támogatás iránti kérelmet a rendelet hatálybalépését követő 8. naptól a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz lehet benyújtani.

A vonatkozó rendelet november 15-én jelent meg, és többek között innen letölthető.