Névjegykártya? Igen!

Az okostelefonok és a közösségi média korában sem hiányozhat a névjegykártya az üzleti életből. A használata kicsit old schoolnak tűnhet, mégis a legtöbb, üzleti életben forgolódó embernek van és használja is.  Vagyis komoly, hiteles vállalkozó nem létezik minőségi névjegykártya nélkül, még akkor sem, ha a használatával nem tűnünk igazán „zöldeknek”. Sőt, a marketingspecialisták szerint üzleti partnereink a névjegykártyánk alapján is megítélnek minket.

A névjegykártya-kultusznak az üzleti életben olyan bebetonozott szerepe van, amelyet a technológia fejlődése sem tudott háttérbe szorítni. Bármerre is járunk a világban, a névjegykártyák létjogosultsága egyelőre a 21. században is megkérdőjelezhetetlen.

A névjegykártyának nem csak a megjelenése és a formátuma árul el kulcsfontosságú információkat rólad, az üzletedről, a személyiségedről és a saját márkádról, de az is, ahogy azt átadod, illetve üzleti partnereid részéről fogadod. 

Milyen a jó névjegykártya?

  • A névjegykártyának nem az a célja, hogy az összes lehetséges információt tartalmazza rólunk vagy a vállalatunkról. Egy név, cégnév, titulus, logó, e-mail cím, weboldal, telefonszám bőségesen elég. Ha még mindig nem érezzük teljesnek, feltuningolhatjuk egy frappáns szlogennel.
  • Az egyik legfontosabb szempont egy névjegykártya esetében, hogy ne legyen rajta se túl sok, se túl kevés információ. Mint az élet legtöbb szegmensében, itt is nagyon fontos megtalálni az arany középutat.
  • Az ajánlott méret 9 cm x 5 cm, mivel az ennél nagyobb méretű nem fér el egy hagyományos névjegykártya tartóban, az ennél kisebben pedig nem férnek el a hasznos infók. Praktikus és bevett szokás a fekvő formátum előnyben részesítése, anyagában pedig karton vagy merített papír javasolt. Érdemes odafigyelni, hogy milyen minőségű papírt használunk: ha túl olcsón akarjuk megúszni a névjegykártya készítését, annak a végeredménye is olcsó lehet.
  • Légy kreatív, de ne a minőség rovására! Sokan áldozzák fel a betűtípus olvashatóságát a kreativitás oltárán. Ne feledd, nem mindenki lát tökéletesen, ezért nagyon fontos, hogy megtaláld az összhangot a kreativitás és az olvashatóság között!
  • Amennyiben külföldi partnerekkel is rendelkezel, ajánlott a kétoldalú, kétnyelvű névjegykártya készítése.
  • Ha már elkészültél a névjegykártyáddal, tárold őket megfelelő helyen! Aranyszabály: inkább ne adj névjegykártyát, minthogy egy gyűrött példányt adj át a partnernek!

Hogyan adjuk át?

Amennyiben személyesen találkoztok, a névjegykártyát közvetlenül a bemutatkozást követően illik átadni. A névjegyet mindig az „alacsonyabb” státuszban lévő személy adja át először, majd a „magasabb” státuszban lévő viszonozza azt. A kapott névjegykártyát mindig pásztázd át alaposan, ha indokolt, tegyél kedves megjegyzést a kártya formátumára, színére, logójára – ez mind azt erősíti a másik félben, hogy odafigyelsz a részletekre.

Tárgyalás esetén praktikus, ha a kapott névjegyeket kitesszük magunk elé, így partnereinket rögtön a nevükön tudjuk szólítani, amely nem pusztán könnyebbséget jelent a későbbiekben, de szimpatikusabbá is válhatunk mások szemében.