Nem szabad feladni – interjú Róka Barbarával

Róka Barbara tervezőszerkesztő és tipográfus szakember 25 év alkalmazotti lét után lett vállalkozó. Bár a főállás mellett már több mint tíz éve működött a betéti társaságuk, ő csak amolyan „mellékesnek” tekintett rá. Amikor azonban tavaly márciusban megszűnt a munkaviszonya az akkor legnagyobb hazai lapkiadónál, hirtelen nem tudta, hogyan tovább. Ekkor ajánlotta neki egy ismerős a Budapest Bank által támogatott Dobbantó képzést, amelyet megpályázott, és rögtön be is válogatták a májusban induló húszfős csoportba. Ahogy Barbara mondja, a lehető legjobbkor. „Rövid időn belül fel kellett építenünk egy működőképes kis céget, amelyben én is megtalálom magam és a megrendelőimet.”

„Renátóval, a férjemmel közös vállalkozásunk fő profilja az arculattervezés, a grafikai tervezés és a webdesign, megrendelőink főleg kis- és középvállalkozások. Én elsősorban a kiadványok tervezésével és nyomdai előkészítésével foglalkozom, illetve a vállalkozás működését koordinálom. Legújabb projektünket, a logo2go webáruházat november közepén nyitottuk meg, amellyel elsősorban a kezdő vállalkozásoknak szeretnénk segíteni, hogy már az indulásnál profi arculattal jelenhessenek meg.

A Dobbantó tréningen Barbara sok új embert ismert meg, és rá kellett jönnie, hogy a problémáival nincs egyedül: „A legfontosabb, amit a Dobbantón megtanultam, hogy nem szabad feladni. Ha van egy jó ötleted és hiszel benne, végig kell csinálni, még ha sok buktató is van az úton”, meséli a Dobbantóval kapcsolatos élményeiről.

Márpedig buktatóból nem kevés akadt. A logówebáruház ötlete ugyanis már három évvel ezelőtt megszületett, de az online logóvásárlási lehetőséget úgy akarták igazán személyessé tenni, hogy egy szerkesztőfelületet is beépítenek a webáruházba. A munkának ez a része nagyon lassan haladt, többen is visszaléptek a fejlesztéstől. „A harmadik után majdnem feladtuk. De szerencsénk volt, végül megtaláltuk a megfelelő szakembert, és együtt megcsináltuk! Azt tanácsolom minden most induló vállalkozónak, hogy soha ne adja fel az álmait.”

Az interjú készítése közben érkezett a jó hír, hogy „Az Év Honlapja” pályázaton a logo2go webáruház nyerte el Az Év Kreatív Megoldása kategória különdíját.

„Ha a logo2go webáruházban vásárolsz logót, nem veszel zsákbamacskát: pontosan azt kapod, amit megszerkesztettél magadnak, ami leginkább tükrözi az egyéniségedet” – fejti ki a koncepció lényegét Barbara. Hogy áraikat továbbra is ilyen kedvező szinten tudják tartani, „Csináld Magad” lehetőséget biztosítanak vásárlóiknak, ami azért is hasznos, mert sokan el sem tudják képzelni, hogyan nézne ki az adott logószimbólum a cégnevükkel kiegészítve. A kiválasztott színű szimbólumhoz az ingyenesen és korlátlan ideig használható szerkesztőfelületen hozzá lehet írni a vállalkozás nevét és a szöveget megformázni a szerkesztőeszközök segítségével. Csak akkor kell megvásárolni, ha az mindenben megfelel az elképzeléseknek. Hogy az egyediséget még jobban kihangsúlyozzák, a gazdára talált logók a vevő által megszerkesztett formában átkerülnek az eladott logók közé – ezzel ingyen reklámfelületet is biztosítanak a náluk vásárlóknak.

A Dobbantó a vállalkozói ismereteken túl erős kapcsolati hálót is adott Barbarának. „A dobbantós lányokkal is többször találkoztunk azóta, és folyamatosan segítjük egymást ötletekkel, lelki támogatással is, ha valakinek szüksége van rá.” Majd hozzáteszi: „A női vezetők sokkal empatikusabbak, türelmesebbek, átgondoltabbak. Szerintem hiánypótló lenne egy, a Dobbantóhoz hasonló képzés kizárólag férfiaknak, hiszen senki nem születik vállalkozónak, cégvezetőnek. Mindenkinek ajánlom a Dobbantó tréninget, aki vállalkozás indításán töri a fejét, vagy már belevágott, de elbizonytalanodott, hogy hogyan is kellene ezt jól csinálni. Az a rengeteg tudás, élmény és fejlődésre ösztönzés, amit a Dobbantón kaptam a trénerektől, az előadóktól és a többi résztvevőtől, nemcsak a vállalkozásban segít, hanem a hétköznapokban is”.