Mindenkinek megvan a maga feladata

Nagy fejtörést okozhatnak az olyan szituációk, amikor női ügyvezetőként kell menedzselni egy gépleállást, és ezzel egy időben egy termék sürgős kiszállítását. Lehetséges megoldás ilyenkor a problémától való fizikai vagy mentális eltávolodás, hiszen az objektivitásnak mindig megvan a maga előnye. Azzal is szembe kell azonban nézni, hogy nem mindig van azonnali hatékony megoldás. Ilyen esetekben segít például, ha azon kezdünk el gondolkodni, hogy mivel támogathatnánk azokat, akik a hiba elhárításán dolgoznak? Ha aggódással nem segíthetünk, akkor a pozitív szemlélet és a progresszivitás talán jól jöhet. Női vezetőként a vállalkozás olyan mellékszálait is irányíthatjuk, amelyek növelik a komfortérzetet egy-egy kritikus helyzetben.

Az is jó megoldás lehet, ha egy kedves gesztussal próbáljuk oldani a feszültséget, ahogyan azt egy kellemetlen korábban magam is tettem. Mikor egy adott helyzetben nem tudtam jelenlétemmel segíteni és hazamentem, hogy vacsorát főzzek a munkásaimnak. Az ötlet a lehető leghatékonyabb segítségnek bizonyult abban a helyzetben, hiszen a munkások újult erővel folytatták a munkát a pompás vacsora után.

Az ehhez hasonló szituációk arra taníthatják a jövő és a jelen vezetőit, hogy nem csak a közvetlen problémamegoldás vezethet előre, hanem az is, ha valami olyan plusz töltettel állunk elő, aminek mindenki hasznát veszi egy bizonyos szituációban. A többletérték elve annál gyümölcsözőbb, minél nagyobb a cég és minél nagyobb erővel próbálunk túllendülni a saját határainkon. Kreativitással, némi pozitív hozzáállással és akarattal lehet segíteni azokon a problémákon, ahol más módszerek csődöt mondanak, ezzel is sugallva azt, hogy minden helyzetre van valamiféle megoldás.

(Hirschler Judit az 1899-ben alapított soproni Hirschler Glas családi vállalkozás tulajdonosa és ügyvezetője. A cég a világ legnagyobb autógyárainak beszállítója, több mint ötven alkalmazottal évente 2,2 millió visszapillantó tükröt gyárt.)